اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی مبتنی بر TOD
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: برای توسعه رویکرد توسعه حمل و نقل محور ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم در ردیفهای درآمدی و هم دریفهای هزینهای در نظر گرفته شده است.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: برای توسعه رویکرد توسعه حمل و نقل محور ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم در ردیفهای درآمدی و هم دریفهای هزینهای در نظر گرفته شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، در دویست و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران سید حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به پیشنهاد شهربانو امانی درباره استفاده از ۱۰۰ درصد درآمدهای وصولی حاصل از عوارض ساختمانی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مبتنی بر TOD گفت: بخشی از پیشنهاد امانی توسط کمیسیون تلفیق پذیرفته شده است. برای توسعه TOD ، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم در ردیفهای درآمدی و هم دریفهای هزینهای در نظر گرفته شده است.
رسولی ادامه داد: این ۷۰۰ میلیارد تومان شامل دو زیر ردیف است. ردیف اول فروش اموالی است که در این زومها بارگذاری میشود و ارزش افزوده ایجاد میکند. ۴۰۰ میلیارد تومان از آن هم عوارض ساختمانی تا شعاع ۳۰۰ متر است. سایر تقاضاها در پیشنهاد مثل پروانههای ساختمانی مازاد بر تراکم پایه مسکونی، بالکن و غیر هر کدام برای خود ردیف درآمدی و ردیف هزینهای دارد و ردیفهای بودجه را به هم میریزد.
خزانهدار شورا افزود: یکی از تفاوتهای بودجه امسال این است که تبصرهای وجود ندارد که آثار بودجهای آن در ردیفهای بودجه دیده نشده باشد. با قبول این پیشنهاد هم ردیفهای درآمدی و هم ردیفهای هزینهای به هم میریزد.
رسولی افزود: بخش حمل و نقل ریلی سه بخش لاینفک شامل زیربنا، ناوگان و تجهیزات دارد و همه آن را شامل میشود. نباید این سهم با ایستگاه BRT تقسیم کرد. درست است که ایستگاه BRT محل سوار و پیاده شدن مسافر است ولی اصلاً قابل قیاس با ایستگاههای ثابت مترو نیست. این به ضرر حوزه حمل و نقل عمومی است و همچنین ردیفهای درآمدها را به هم میریزد.