بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

خواهرخواندگی ایسیکول قرقیزستان و مازندران

خواهرخواندگی ایسیکول قرقیزستان و مازندران
تین نیوز

 رئیس پارلمان قرقیزستان از خواهرخواندگی ایستان ایسیکول قرقیزستان و مازندران خبر داد.

 

به گزارش مهر، چینی بای تورسونبکوف در حاشیه نشست با مسئولان استان مازندران در رابطه با هدف سفر سه روزه پارلمان جمهوری قرقیزستان به ایران گفت: هدف اصلی از این سفر تقویت و رشد و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور است.

 

وی با بیان اینکه در چارچوب این سفر با مقامات عالی رتبه ایران ملاقات و مذاکره انجام شد، افزود: تمام این مذاکرات در جهت توسعه روابط میان دو کشور است.

 

وی در رابطه با سفر به مازندران گفت: امروز در استان مازندران بازدید داشته و با ظرفیت‌های این استان از جمله، شرکت کاله آشنا شده‌ایم و از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در قرقیزستان دعوت می‌کنیم تا به بازار گسترده اوراسیا راه یابند.

 

رئیس پارلمان قرقیزستان، در رابطه با تقویت گسترش روابط بین استان‌های دو کشور، گفت: استان مازندران خواهرخوانده استان ایسیکول قرقیزستان است و امروز با تجربه و میزان پیشرفت شرکت‌های استان اشنا شدیم و اینکه چه نوع کالاهایی در مازندران تولید می‌شود و از استاندار مازندران نیز برای ایجاد این فرصت سپاسگزار هستیم.

 

وی با اشاره به ایجاد سهولت در دریافت ویزا برای سفر راحت‌تر بازرگانان، سرمایه‌گذاران و توریست‌های ایرانی به کشور قرقیزستان، افزود:: تلاش می‌کنیم تا پرواز مستقیم بین دو کشور برقرار شود تا افراد بتوانند ظرف کمتر از سه ساعت به کشور قرقیزستان بیایند.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.