بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

کسب رتبه برتر راهداری و حمل و نقل جاده ای در روابط عمومی الکترونیک

کسب رتبه برتر راهداری و حمل و نقل جاده ای در روابط عمومی الکترونیک
تین نیوز

دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک باحضور دست اندرکاران حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات، صاحب‌نظران و اندیشمندان، مدیران و کارشناسان این حوزه و علاقه‌مندان به فعالیت‌های ارتباطی و روابط‌عمومی از سراسر کشور در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این همایش با اشاره به حرکت خوبی که در جهت توسعه روابط عمومی الکترونیک در کشور و همچنین در حوزه ورزش و جوانان صورت پذیرفته ، اظهار داشت : از حدود سه سال قبل با تلاش مدیریت و مجموعه کارشناسان و متخصصان، توسعه روابط عمومی الکترونیک در ورزش و جوانان ایران آغاز شده، اما هنوز نیازمند تنوع، تکمیل و آموزش بیشتر برای تعامل و ارتباط و بهره دهی افزون‌تر است.

 

وی روابط‌عمومی الکترونیک را به عنوان یک روش و ابزار برشمرد و ادامه داد : این بخش از روابط عمومی دو هدف مهم دارد نخست برقراری ارتباطات تعاملی سودمند و راهبردی با محیط و مخاطبان هدف و دیگر تقویت سواد و آگاهی مخاطبان به منظور تربیت کنش‌گران و شهروندانی فعال در جامعه اطلاعاتی وشبکه‌ای کنونی ، چرا که روابط‌عمومی الکترونیک، تنها خبر و اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات برخط نیست، بلکه دادن «شمع» و «بینش» به مردم برای انتخاب بهترین رویکردها در زندگی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی است. به عبارتی روابط‌عمومی الکترونیک باید مهارت‌های زندگی در دوران فرامدرن شبکه‌ای کنونی را به جامعه یاد دهد و به شکل‌گیری یک جامعه آگاه و با بصیرت و دارای سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی و سواد سلامت و سواد اجتماعی کمک کند.

 

دکتر سلطانی‌فر ادامه داد: ساکنان جامعه شبکه‌ای هوشمند و خلاق هستند و به طور پیوسته در حال خلق و تولید و مبادله اطلاعات و دانش و پیام و معنا هستند. لذا روابط‌عمومی الکترونیک یک روابط‌عمومی هوشمند و خلاق است و پیوسته درحال در خلق و مبادله و به اشتراک‌گذاری معنا و پیام بین سازمان و مخاطب است.

 

وی روابط‌عمومی الکترونیک پیشرو را پرچمدار حرکت سازمان‌ها به سوی حکمرانی خوب و شفافیت سازمانی در خصوص اطلاعات، تصمیم ها و عملکردهای سازمان و شکل‌گیری سازمان‌های شیشه‌ای خواند و افزود : سازمان‌های شفاف، سازمان‌هایی هستند که در آنها کمتر فساد شکل می‌گیرد ،

 

روابط‌عمومی الکترونیک یک مجموعه دانش محور و آگاهی‌مدار است که طرفین ارتباط، آگاهانه سعی در ایجاد یک رابطه سودمند و راهبردی دارند که نتیجه آن شکل‌گیری اعتماد بین سازمان و شهروندان است. نتیجه اعتماد اجتماعی به سازمان، تقویت سرمایه اجتماعی سازمان و مشارکت مردم در برنامه‌ها و ایجاد همدلی و همگرایی بین سازمان و مخاطبان است لذا با ظهور و توسعه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات و اینترنت، مفاهیم روابط‌عمومی الکترونیک و دولت الکترونیک و دولت هوشمند و شهر هوشمند و نظایر آن بروز کرد

 

بر اساس این گزارش در بخش نخست این همایش دکتر محمد سلطانی‌فر رئیس کمیته علمی همایش روابط عمومی الکترونیک با ارائه مقاله ای ضمن اشاره به اینکه فضای استارت آپ و گرفتن ایده از ایده‌های دیگران و کاربردی کردن دیدگاه‌های نو و ایده‌های نو چند دهه است که در دنیا مرسوم شده است گفت : تبلور و تجمع این پدیده در منطقه‌ای به نام Silicon Valley  در آمریکا شکل گرفته است. در آن‌جا خریداران ایده به دنبال یافتن ایده‌های نو و شکل دادن آن‌ها در راستای درآمدهای میلیاردی هستند. همان طور که در سال 2004 هیچ‌گاه کسی فکر نمی‌کرد که یک اتاق در خوابگاه دانشگاه هاروارد بتواند ظرف کمتر از ده سال تبدیل به بزرگترین رسانه جهانی شود و فیس‌بوک یک دانشجو (مارک زاکربرگ) بتواند 7 / 1  میلیارد کاربر را دور یک رسانه مجازی جمع کند. باید این انتظار را داشت که بسیاری از ایده‌های دیگر نیز در دنیا وجود دارند که هر کدام به تنهایی می‌تواند این چنین تبدیل به غول‌های رسانه‌ای شوند و شرط آن هم این است که هیچ ایده‌ای را سبک نگرفته، امکانات و بستر رشد آن را محیا کنیم و بخواهیم که برای پیاده‌سازی آن هزینه پرداخت شود.

 

وی نقش روابط‌عمومی‌ها را در بهینه کردن ایده‌ها، اجرایی کردن آن و سرمایه‌گذاری بر روی آن جایگاه مهم دانست و ادامه داد : در طی این سال‌ها سعی دبیرخانه همایش روابط‌عمومی الکترونیک بر آن بوده است که بتواند دیدگاه روابط‌عمومی را به عنوان علمی مرتبط با حوزه ارتباطات تجلی بخشد. حال نوبت روابط‌عمومی‌هاست که در خدمتی متقابل بستر رشد ایده‌های خلاق در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی‌ها را برای آیندگان متجلی نموده و به شکل مستقیم و غیرمستقیم در استارت آپ‌های ایده پردازانه، این خلاقیت‌ها را متبلور کند.

 

همچنین در ادامه همایش دکتر حسن بشیر با ارائه مقاله ای ضمن اشاره به اینکه عصر ارتباطات با گسترش ابزاری و محتوایی و تنوع زمینه ای، پیام را از سطح «اطلاعات» و «اطلاع رسانی» به سطح «گفتمان» و «گفتمان سازی» تغییر داده است ، گفت: این وضعیت جدید، کانال‌های ارتباطی و رسانه‌ای در حوزه‌های ارتباطات به شکل عام و روابط‌عمومی به شکل خاص را روبروی امری مهم قرار داده است که استراتژی تبلیغاتی و ارتباطی خود را بر پایه پیام به مثابه «اطلاعات» و یا پیام به مثابه «گفتمان» طراحی کنند ، تحولات جهانی در حوزه ارتباطات تغییرات اساسی در نحوه نگاه به انسان و نقش آن در جهان ایجاد کرده است که بسیار فراتر از تاثیرات سیاسی و اجتماعی است.

 

وی در ادامه افزود :در همین راستا، تعامل روابط‌عمومی‌ها با رسانه‌ها، به ویژه شبکه‌های اجتماعی، حوزه‌ای جدید از معنای ارتباطی را به وجود آورده است که بر پایة «تعامل چند سویه» استوار است ،  تعامل چند سویه در این حوزه جدید، «گفتمان سازی» به جای «پیام‌رسانی» را به عنوان هدف اساسی نوین ارتباطی مطرح ساخته است که می‌تواند افکارعمومی در سطح ملی، فرامنطقه‌ای و جهانی را تحت الشعاع قرار دهد.

 

این گزارش می افزاید در ابتدای این همایش سیدغلامرضا کاظمی‌دینان رییس شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی با ایراد سخنانی  ضمن عرض خیرمقدم به شرکت‌کنندگان ، اظهار امیدواری کرد که مطالبی که امروز و درقالب مقالات متنوع ارایه می‌شود، بتواند در در ارتقای سطح سواد جامعه روابط‌عمومی مفید واقع شود.

 

اضافه می نماید در همایش یک روزه روابط عمومی الکترونیک علاوه بر ارائه چندین مقاله علمی توسط اساتید و پژوهش گران روابط عمومی ، از چهارکتاب در حوزه ارتباطات و روابط‌عمو می رو نمایی شد و  طی مراسم با شکوهی از 25 سال فعالیت علمی و عملی دکتر حسن بشیر در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی با حضور جمع کثیری از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله آیت‌الله محمد باقر کنی، رییس دانشگاه امام صادق (ع)، پروفسور علی‌اکبر فرهنگی، دکتر محمدهادی همایون، عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق (ع) و رئیس دانشکده معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات، دکتر محمد سلطانی‌فر، دکتر سعیدرضا عاملی ، دکتر شهیندخت خوارزمی تجلیل و از وی تقدیر شد .

 

خاطر نشان می گردد در این همایش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای چندمین سال پیاپی در بین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی کشور موفق به کسب رتبه برتر در فعالیت های روابط عمومی الکترونیک  شناخته شد و لوح و نشان متعلقه را دریافت کرد .

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.