◄ توسعه صنعت قطعهسازی لازمه افزایش کیفیت خودروی داخلی
پس از اجرای برجام و ورود خودروسازان مطرح جهان به ایران به منظور همراهی در طراحی و ساخت امیدها برای رسیدن کشور به مرحله خودروسازی قوت گرفته و جان تازهای به کالبد توایدکنندگان خودرو دمیده شده است.
به گفته وی، خوشبختانه در سال گذشته میزان نارضایتی از بی کیفیتی قطعات خودرو در حد بسیار کمی بود اما، برای به روز بودن باید قطعهسازان و صنعتگران کشور به سمت تکنولوژیهای روز جهان گام بردارند تا کیفیت خودروهای تولید ایران نیز افزایش پیدا کرده تا بتوان در سطح جهان خودروسازی کشور را مطرح کرد.
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات خودرو و قطعات آن نیز یادآور شد: در سال گذشته قطعهسازان کشور ما کمترین میزان صادرات قطعه را در کارنامه کار خود ثبت کردند که برآورد مالی آن حدود 100 میلیون یورو بود و علت آن هم اعمال تحریمها و قطع ارتباط بانکی از سوی کشورهای اروپائی عنوان شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که باید صنعت قطعهسازی کشور به تجهیزات روز قطعهسازی در جهان مجهز شوند، افزود: متاسفانه بهروز کردن ماشینآلات در صنعت قطعهسازی در سالهای گذشته به دلیل برخی مشکلات اقتصادی قطعهسازان محقق نشد اما 50 درصد قطعهسازان از دستگاههای پیشرفته برای تولید قطعات استفاده میکنند که ما را به آینده قطعهسازی کشور امیدوارتر میسازد.
رضائی در پایان سخنان خود با اشاره به این مهم که، در شرایط فعلی اقتصاد کشور ماشینآلات قطعهسازان توان تولید به میزان 40 درصد خودروهای جدید در کشور را دارا هستند و برای خودروهای داخلی توان 100 درصد تولید قطعات وجود دارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه در طول یکسال گذشته یک هزار و 300 یورو قطعات خودرو از مبادی رسمی وارد کشور شده به همین میزان نیز از طریق قاچاق خودرو به کشور وارد شده و اینگونه است که صنعت قطعهسازی کشور دچار مشکل شده و ادامه این روند ما را بارکود همراه خواهد کرد.