بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
در نمایشگاه لجستیک حمل و نقل ۲۰۱۷ مونیخ مطرح شد؛

ایران دروازه فرصتها؛پیام اصلی سمینار لجستیک ایران

ایران دروازه فرصتها؛پیام اصلی سمینار لجستیک ایران
تین نیوز

سمینار بازار لجستیک ایران، فرصتها و قواعد بازی با حضور شرکت کنندگانی از شرکتهای حمل و نقل بین المللی، فورورادرهای بین المللی، شرکتهای لجستیک، شرکتهای بزرگ تولید کننده و صاحب تکنولوژی از سراسر اروپا در محل برگزاری نمایشگاه لجستیک حمل و نقل ۲۰۱۷ مونیخ برگزار شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ دراین سمینار سرکنسول ایران در مونیخ، نمایندگان کنسولگری ایران در مونیخ و هیئت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که در نمایشگاه مونیخ شرکت کرده بود حضور داشتند و این سمیناردر روز چهارشنبه ۱۰ ماه می ۲۰۱۷برابر با ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۶ به میزبانی و دعوت انجمن لجستیک آلمان در محل برگزاری نمایشگاه لجستیک حمل و نقل ۲۰۱۷ مونیخ برگزار شد.

 

هدف از برگزاری این سمینار آشنا کردن تجار و شرکتهای اروپایی بویژه شرکتهای آلمانی برای چگونگی ورورد به بازار ایران، زمینه های موفقیت در بازار ایران و نیز حمل و نقل ریلی از اروپا به ایران و برعکس بود. آقای مهندس حسین عاشوری ، عضو محترم هیئت مدیره و رئیس کمیته ترانزیت راه آهن ج.ا.ایران بعنوان سخنران اصلی این سمینار دعوت شده بود که کریدورهای بین المللی عبوری ایران و نیز بازا لجستیک ایران را تشریح کردند.

 

در این سمینار ابتدا "سیون –بوریس برونر"، مدیر عامل شرکت REF Group، به ارائه گزارشی از فرصتهای موجود در بازار ایران، شرایط مهیا شده برای تجارت با ایران در دوران پسا برجام، بازار لجستیک و نیز صنعت لجستیک ایران پرداخت و اشاره کرد که بحث های این سمینار حول محورهای زیر بنای ریلی، ترخیص گمرکی،ایران بعنوان کریدور حمل و نقلی و شبکه های توزیع در ایران خواهد بود.

 

سپس حسین عاشوری عضو هیات مدیره راه آهن با ارائه اطلاعات مختصری از وضعیت شبکه ریلی راه آهن ایران و برنامه های مورد نظر برای توسعه شبکه ریلی به تشریح کریدورهای بین المللی عبوری از ایران، مسیرهای حمل کالا از چین و کشورهای آسیای میانه به ایران سپس به اروپا و بر عکس پرداخت که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

 

همچنین در این سمینار پانلی با حضور نمایندگان شرکتهای آلمانی که در ایران کار می کنند همانند شرکت زیمنس،شرکتهای فورواردری و حمل و نقل بین المللی همانند شرکت اتریشی panalpina و نیز شرکت DB Cargo )شرکت حمل بار ریلی راه آهن آلمان) برگزار شد که به بحث و بررسی در خصوص فرصتهای موجود در ایران، فرصتهای سرمایه گذاری در ایران، چالشهای فرا روی حمل و نقل ریلی از آلمان به ایران و بر عکس، نوع کالاهای ارسالی به ایران و اسناد لازم حمل به ایران پرداختند.

 

در این پانل اعلام شد که هم اکنون فرصتهای خوبی برای ارسال تجهیزات و ماشین آلات از آلمان بویژه برای محصولات ساخت آلمان به ایران وجود دارد که در آینده با توجه به رشد اقتصادی ایران بیشتر حمل و نقل به ایران نیز رشد خواهد کرد و برای اینکه شرکتهای آلمانی در ایران موفق شوند باید اقدام به پیدا کردن و برقراری روابط با شرکای تجاری و دایر کردن دفترشان در ایران بکنند.

 

شرکتهای آلمانی می توانند به انتقال تکنولوژی و نیز رفع بیکاری در ایران کمک کنند که این امر با وجود نیروی جوان تحصیلکرده و با سواد ایرانی به راحتی انجام می گیرد و موفقیت حضور شرکتهای آلمانی در ایران را بیشتر می کند.

 

همچنین بحث های خوبی برای توسعه محصولات ریل محور به ایران و راه اندازی قطار از آلمان به ایران صورت گرفت. در این خصوص اعلام شد که مساله اصلی انتخاب کریدور و مسیر درست است که دارای زمان و نرخ رقابتی با سایر شقوق حمل و نقل بویژه با کامیون و دریا برای مشتریان باشد ضمن اینکه زمان حمل حداکثر از ۱۳ یا ۱۴ روز نباید بیشتر باشد . راه اآهن آلمان بدنبال راه اندازی قطار باری به ایران و نیز حمل کالا از چین به اروپا از طریق مسیر ایران و بر عکس می باشد ولی بایستی در برگشت قطارها نیز از ایران بسمت اروپا پر باشند . محصولات صادراتی ایران و یا ترانزیتی از طریق این قطار به اروپا حمل گردد.

 

در انتهای سمینار باز به این نکته که ایران دروازه فرصتها است و چشم انداز روشنی برای ورود به بازار ایران، حمل و نقل از مسیر ایران و سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.،تاکید شد .

 

لازم بذکر است که انجمن لجستیک آلمان بزرگترین انجمن لجستیک در این کشور است که در سال ۱۹۷۸ تاسیس شده است و ماموریت آن ایجاد پایگاهی بیطرف برای شناسناندن و ارتقاء اهمیت لجستیک و زنجیره تامین در صنعت، علم و فضایی عمومی است.

 

امروزه، انجمن لجستیک آلمان، بیش از ۱۱هزار عضو دارد از شرکتها و افراد از دنیای صنعت، تجارت، خدمات و علم دارد که فعالانه در تجارت لجستیک و تامین زنجیره مدیریت درگیر هستند.و در واقع این انجمن عمدتا شبکه ای افتخاری از کارشناسان است که هدف آنها حمایت از تبادل دانش و ایده ها در بین اعضا است

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.