◄ توضیح دبیر انجمن ریلی درباره مذاکره بخش خصوصی با راهآهن بر سر هزینه تعمیرات واگن
اعتراض انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی و خدمات وابسته به «مکانیزم جدید اخذ هزینه تعمیرات جاری واگنهای باری عبوری بخش خصوصی» توسط شرکت راهآهن، روز گذشته به مذاکره انجامید و اولین جلسه آن با حضور معاون ناوگان حمل ونقل شرکت راهآهن و برخی از نمایندگان انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی در محل شرکت راهآهن تشکیل شد.
اعتراض انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی و خدمات وابسته به «مکانیزم جدید اخذ هزینه تعمیرات جاری واگنهای باری عبوری بخش خصوصی» توسط شرکت راهآهن، روز گذشته به مذاکره انجامید و اولین جلسه آن با حضور معاون ناوگان حمل ونقل شرکت راهآهن و برخی از نمایندگان انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی در محل شرکت راهآهن تشکیل شد.
خواسته بخش خصوصی کاهش رقم اعلام شده 10 ریال برای هر تن کیلومتر است که با مقاومت شرکت راهآهن روبرو شده است. به نظر می رسد این مذاکرات به طول خواهد انجامید و تا توافق طرفین بر یک عدد مشخص مصوبه مذکور اجرایی نشود.
براساس مصوبه شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 26 شهریور ماه باید یرای هزینه تعمیرات جاری واگنهای باری عبوری بخش خصوصی به ازای هرتن کیلومتر10 ریال به حساب شرکت راهآهن واریز شود.
نتایج جلسه
در همین حال، دبیر انجمن صنفی شرکتهای ریلی و خدمات وابسته، در توضیح جلسه انجمن با معاونت ناوگان شرکت راهآهن گفت: این جلسه با نتایج خوبی همراه بوده و طرفین پذیرفتند که منطق کارشناسی و اقتصادی را پس از بررسی کامل آنالیزهای طرفین قبول کنند.
مجید بابایی افزود:انجمن و شرکتها آنالیز خود را ارائه کردند و قرار براین شد که طی هفته آینده و در جلسات مشترک به نتیجه برسیم و سپس تصمیم منطقی در خصوص چگونگی ادامه این مصوبه اتخاذ شود.
وی همچنین از رسانههای حوزه حملنقل خواست تا با دقت بیشتری اخبار را منعکس کنند.
این خبر خلاف واقع است. جلسه دیروز اتفاقا در فضای بسیار مثبتی بین انجمن, شرکت های ریلی و معاونت ناوگان راه اهن برگزار گردید. دو طرف پذیرفتند که منطق کارشناسی و اقتصادی را پس از بررسی کامل انالیزهای طرفین قبول کنند. انجمن و شرکت ها انالیزهای خود را ارائه کردند و قرار بر این شد که طی هفته آینده طی جلسات مشترکی به جمع بندی نهایی برسیم و سپس تصمیم منطقی در خصوص چگونگی ادامه این مصوبه اتخاذ شود.