بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
معاون اول رئیس جمهور:

کمبود منابع آب نباید مانع اجرای طرح های کشاورزی شود

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت تمام قد از طرح های آب و خاک حمایت می کند، گفت: کمبود منابع آب نباید مانع اجرای طرح های کشاورزی در کشور شود.

کمبود منابع آب نباید مانع اجرای طرح های کشاورزی شود
تین نیوز

اسحاق جهانگیری صبح پنجشنبه در مراسم بهره برداری و افتتاح 37 هزار هکتار از اراضی تجهیز و نوسازی شده شهرستان دهلران اظهار داشت: استان ایلام دارای ظرفیت های بزرگی در بخش آب و خاک و کشاورزی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر وی افزود: از سال 93 تاکنون بیش از 10 میلیارد دلار از طریق صندوق ذخیره ارزی و با موافقت مقام معظم رهبری برای طرح های آب و خاک، در مناطق جنوب غرب، جنوب، غرب و شمال غرب هزینه شده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از طرح های حوزه کشاورزی، طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام است که تاکنون بیش از 320 هزار هکتار از این میزان به اتمام رسیده است.

جهانگیری ادامه داد: 50 هزار هکتار از این میزان در استان ایلام قرار دارد که امروز شاهد افتتاح و بهره برداری بیش از 37 هزار هکتار از آن هستیم که البته نوسازی 16 هزار هکتار نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برای طرح های آب و خاک در غرب کشور محدودیتی وجود ندارد تصریح کرد: کمبود منابع آب نباید مانع توسعه کشاورزی در بخش آب و خاک شود.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت تکمیل سدهای کشور و توسعه سدسازی است که از این طریق میلیاردها مترمکعب آب ذخیره سازی و در جهت مصارف مختلف استفاده می شود.

وی افزود: هیچ محدودیتی برای مجوزهای صنعتی در استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و آذربایجان غربی وجود ندارد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های آب و خاک در حوزه کشاورزی تاکنون بیش از هزاران میلیارد تومان هزینه شده است که قطعاً در شکوفایی اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.