مسافران عجیب این قطارها بدون صندلی هم به مقصدشان میرسند
هند به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای جهان و دومین کشور پرجمعیت دنیا از فرهنگهای مختلفی تشکیل شده است. با توجه به جمعیت بیش از یک میلیارد نفری این کشور، هر فرهنگ افراد پرشماری را شامل میشود. یکی از وسایل حملونقل که به خصوص برای حملونقل بینشهری بسیار در این کشور پرجمعیت مورد استفاده قرار میگیرد، سیستم حملونقل ریلی یا همان قطار است.
روزانه تقریباً دو درصد جمعیت هند با قطار مسافرت میکنند که عددی نزدیک به 25 میلیون نفر را شامل میشود. این افراد طی بیش از 9000 سفر در هند جابجا میشوند. سیستم راهآهن هند از حدود 7500 ایستگاه راهآهن و حدود 115000 کیلومتر ریل تشکیل شده است که با این آمارها این کشور در نوع خود یکی از بزرگترین و گستردهترین شبکههای راهآهن جهان را در اختیار دارد. شرکت راهآهن هند بهعنوان یکی از بزرگترین کارفرمایان جهان نیز شناخته میشود و حدود 2 میلیون نفر کارمند دارد. راهآهن معمولاً بهعنوان یکی از آسانترین، امنترین و ارزانترین وسایل حملونقل بین شهری در جهان شناخته میشود.
بهطور معمول و در یک روز عادی، زمانی که قطار به ایستگاه میرسد، هندیها با عجله و شتاب به سمت قطار حرکت میکنند و برای گرفتن صندلیها به یکدیگر فشار میآورند، کسانی که صندلی نصیبشان نشود، یا باید از پنجره آویزان شوند یا بر روی سقف قطار، کنار درب یا حتی جلوی دیزل قطار بنشینند. البته اگر خوششانس باشند شاید بتوانند در راهروی قطار برای خود جایی پیدا کنند، ولی احتمالاً تحمل چندین ساعت سفر در موقعیتی غیر از صندلی مشکل و طاقتفرسا باشد. البته سیستم راهآهن هند قطارهای مجلل نیز در اختیار دارد ولی مردم عادی توان سوار شدن بر این وسایل حملونقل گران را ندارند و مجبور هستند به شیوههای عجیبی که در تصاویر مشاهده میکنید از قطارهای شلوغ و عادی استفاده کنند.
وسیلهی نقلیه دیگری را میشناسید که چنین حجم مسافری را جابهجا کند؟
سلام. میگن هر چقدر پول بدی همون قدرآش میخوری. از اونجا که قرار نیست هزینه ی راه آهن از درآمد نفت یا فروش ماده ی خام دیگری تامین بشه ، لاجرم راه آهن هند باندازه ای آش میده که مردمش بتونن پولش رو بدن.