بازدید سایت : ۳۸۳۶۵

◄ وام 30 میلیونی بازنشستگان و نگرانی اقشار بازنشسته درباره همسان سازی

در حالی که اخیرا پرداخت وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی اطلاع رسانی شده، صحبت های اخیر یکی از نمایندگان مجلس در موضوع همسان سازی حقوق در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافته و نگرانی فراوانی برای بازنشستگان ایجاد کرده است.

وام 30 میلیونی بازنشستگان و نگرانی اقشار بازنشسته درباره همسان سازی
تین نیوز |

در حالی که اخیرا پرداخت وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی اطلاع رسانی شده، صحبت های اخیر یکی از نمایندگان مجلس در موضوع همسان سازی حقوق در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافته و نگرانی فراوانی برای بازنشستگان ایجاد کرده است.

جدیدترین خبر درباره تسهیلات مربوط به بازنشستگان را طی روزهای اخیر از زبان یکی از مسئولان سازمان تامین اجتماعی شنیده ایم.

مسئول فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی درباره این تسهیلات گفته است بازنشستگان تحت پوشش این سازمان می توانند برای ثبت نام در سومین مرحله وام ۳۰ میلیون تومانی که از ۲۲ مهر در کانون‌های بازنشستگی آغاز شده، تا پنجشنبه هفته پیش رو، سوم آبان ماه 1403 ادامه دارد، اقدام کنند. به گفته این مقام مسئول شرط ثبت نام در این تسهیلات عدم دریافت آن طی 2 سال گذشته است.

در حالی که تکاپوی بازنشستگان برای دریافت این وام آغاز شده اخیرا یکی از نمایندگان مجلس که سوابق مهمی در سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون بودجه مجلس دارد، از مشکلات تامین اعتبار تسهیلات بازنشستگان خبر داده است.

آقای تاجگردون در اظهارات خود که بازتاب زیادی در رسانه های اجتماعی و کانال ها داشته بیان کرده است که قرار بود با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده منابعی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان فراهم شود.

این در حالیست که منابع پیش بینی شده از این محل نمی تواند وعده رساندن حقوق بازنشستگان به 90 درصد حقوق شاغلان را پوشش دهد و حجم بسیار بالاتری از بودجه برای تحقق این وعده لازم است.

به گفته وی، مبلغی که به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان واریز شده این برداشت را در آنها ایجاد کرده که قرار است از محل همسان سازی، چند برابر مبلغی را که علی الحساب دریافت کرده اند، برای آنها واریز شود و این درحالیست که چنین برداشتی با توجه به تامین نشدن منابع لازم، واقع بینانه نیست.

شایان ذکراست بازنشستگان کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی بی صبرانه در انتظار اجرایی شدن وعده همسان سازی هستند و هر گونه تاخیر در این امر را خلف وعده مسئولان می دانند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.