بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

از خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل تا کمک ۵ میلیاردی شهرداری

در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، دو لایحه دو فوریتی خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل و کمک ۵ میلیارد تومانی شهرداری به تصویب رسید.

از خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل تا کمک ۵ میلیاردی شهرداری
تین نیوز

در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، دو لایحه دو فوریتی خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل و کمک ۵ میلیارد تومانی شهرداری در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۳ عضو شورا برگزار شد و در ابتدای این جلسه ۵ نطق از سوی اعضای شورا قرائت شد و پس از آن ۱۳ دستور کار در قالب پنج لایحه دو فوریتی بررسی شد.

در این جلسه لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص همکاری با فرمانداری شیراز در برگزاری انتخابات، بررسی و اصلاحات بعدی آن، ضمن تصویب دوفوریت لایحه به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به هزینه کرد تا مبلغ ۵ میلیارد تومان جهت پذیرایی عوامل اجرایی و پرداخت هزینه اعزام خودروهای سواری، وانت، اتوبوس و مینی بوس در مدت زمان برگزاری انتخابات اقدام کند.

در ادامه همچنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز در خصوص خرید و بهره برداری ناوگان حمل و نقل عمومی به تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل و ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی از طریق انتشار اوراق مشارکت به ارزش ۶۷۸ /۵۴ میلیارد ریال، در این جلسه بررسی و به تصویب رسید.

واگذاری تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس گازسوز به دانشگاه شیراز دیگر طرح تصویب شده این جلسه بود که بر اساس ماده واحده آن به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به واگذاری تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس گازسوز (که در حال حاضر مورد استفاده در شهرداری نمی باشد) به دانشگاه شیراز یا نماینده معرفی شده از سوی مدیریت آن مجموعه برای ایاب و ذهاب دانشجویان در محیط دانشگاه با ارزیابی (قیمت گذاری) کارشناس رسمی دادگستری و بر اساس آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری ها اقدام کند.

در این جلسه همچنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اعطای مجوز انعقاد قرارداد عاملیت و قرارداد ضمانت انتشار اوراق مالی اسلامی جهت تأمین منابع مالی پروژه قطار شهری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به تصویب رسید که بر اساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود بر اساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به عقد قرارداد عاملیت و قرارداد ضمانت انتشار اوراق مشارکت اجرای خطوط قطار شهری به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال و انتشار اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال با شرایط اعلامی بانک شهر اقدام کند.

دیگر لایحه دو فوریتی تصویب شده در این جلسه در خصوص اعطای مجوز به شهرداری شیراز در خصوص انتشار اوراق مشارکت بود که مقرر شد شهرداری شیراز مجموعاً به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت اجرای فاز ۱ و فاز ۲ (توسعه شمالی) خط ۲ و توسعه غربی خط یک (خط سه) و قسمتی از خط ۴ و دپوی جامع قطار شهری شیراز بابت پروژه قطار شهری اقدام و به میزان مبلغ توافق شده در متمم بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی و لحاظ کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.