بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

ایمن سازی راه ها در استان فارس برای سفرهای اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس از ایمن سازی راه ها با اقداماتی همچون آشکار سازی نقاط مستعد حادثه، نصب تجهیزات ایمنی خبر داد.

ایمن سازی راه ها در استان فارس برای سفرهای اربعین
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به آغاز طرح اربعین حسینی، از ایمن سازی راه ها با اقداماتی همچون آشکار سازی نقاط مستعد حادثه، نصب تجهیزات ایمنی، نصب بنر اطلاع رسانی در محورها و … خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با حضور مدیرکل، معاونین و روسای ستادی و شهرستان ها با رویکرد پایش خدمات و اقدامات طرح اربعین حسینی و همچنین پروژه های قابل بهره برداری هفته دولت در سالن امام خامنه ای ساختمان شماره ۱ برگزار شد.

محسن عمادی با بیان اینکه طرح اربعین حسینی ۱۶ مرداد آغاز و تا ۱۶ شهریور ادامه دارد، اظهار داشت: شیوه نامه اجرایی طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ابلاغ شده و مطابق آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

عمادی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در راه های استان فارس اندیشیده شده است، ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی در اولویت نخست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس است و آشکار سازی نقاط مستعد حادثه در جاده های استان بسیار مهم است که راهداران با انجام اقداماتی همچون برافروختن مشعل، نصب تجهیزات ایمنی و … ایمن سازی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه روسای ادارات شهرستان های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نشست مشترک با دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان در خصوص طرح اربعین حسینی داشته باشند، اضافه کرد: نصب بنر اطلاع رسانی در محورهای جاده ای در راستای افزایش ایمنی و یادآوری مقررات انجام شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اظهار کرد: مرکز مدیریت راه های استان، گشت های کنترل و رصد محور های منتهی به مرز را رصد می کنند و آنی گزارش گیری انجام می شود

وی با بیان اینکه ظرفیت کل ناوگان موجود استان فارس برای جابه جایی مسافران در بخش جاده ای در ایام اربعین حسینی فعال شده است، گفت: پیش فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین از سه مرز شلمچه، چذابه و خسروی از شنبه ۶ مرداد آغاز شده و بنابه اطلاعیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با توجه به افزایش میزان تقاضا برنامه ریزی برای پیش فروش بلیت اتوبوس مرز مهران هم در دستور کار قرار گرفته و در صورتی که ظرفیت مقصدی تکمیل شد، زائران می توانند در لیست انتظار بلیت اتوبوس ثبت نام کنند تا براساس اولویت و تعداد سرویس فوق العاده ای که در آن مسیر مجددا راه اندازی می شود، بلیت مقصد خود را تهیه کنند.

عمادی تصریح کرد: تمام کاربران جاده ای می توانند با سامانه تلفنی ۱۴۱ آخرین وضعیت ترافیکی، جوی و یا هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت در بخش های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را ثبت کنند تا توسط راهداری رسیدگی شود همچنین این سامانه پاسخگویی گزارش های مردمی خواهد بود و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های استان به شکایات مردم در اسرع وقت بررسی و رسیدگی خواهند کرد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود هزینه بلیط اتوبوس از مبدا استان فارس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده، نرخ اربعین سال جاری از مبدا شیراز  به مقصد پایانه مرزی شلمچه اتوبوس وی آی پی ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان اتوبوس ۳۲نفره کلاسیک ۸۵۹.۰۰۰ تومان و اتوبوس جفت صندلی ۶۲۵.۰۰۰  تومان است که از تاریخ یکشنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۵.۰۷ شرکت های مسافربری مرکز استان _ نسبت به پیش فروش اینترنتی و غیرحضوری بلیت به مرز شلمچه اقدام کردند.

بنابه گفته مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای فارس، طول رفت و برگشت کریدورهای اربعینی در فارس بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر است که با اقدامات راهداری مورد نیاز از ماه های قبل ایمن سازی شدند، خاطرنشان کرد: نصب نیوجرسی، خط کشی، ایمن سازی مقاطع دارای پتانسیل وقوع تصادف، بروزرسانی سیستم های روشنایی، آرامسازی ترافیک در مقاطع مسکونی، لکه گیری و روکش آسفالت، نصب علایم و … از جمله اقدامات راهداری برای تردد ایمن و روان زایران اربعینی حسینی (ع) است که تا پایان طرح نیز تداوم دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در طرح ایام اربعین حسینی سال گذشته با عملکرد شبانه روزی خود خوش درخشید، تاکید کرد: در سال گذشته از مبدا استان فارس با تلاش شبانه روزی فعالان عرصه حمل و نقل، ۲ هزار و ۲۰۸ سفر با جابجایی ۶۳ هزار و ۵۹۶ مسافر بدون هیچ مشکلی انجام شد که امیدوارم امسال نیز خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) داشته باشیم.

گفتنی است بررسی ناوگان حمل و نقل جاده ای و چک کردن قبل از حرکت، میزان آمادگی ماشین آلات راهداری فارس، برنامه ریزی برای گشت ویژه راهداری، وضعیت ادارات راهداری شهرستان های استان در طرح اربعین حسینی، ایمن سازی جاده ها از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت و همچنین از خانواده معظم شهدای راهدار استان «شهید ناصر مهدوی، شهید سید احمد حسینی و شهید حمید رضایی» تقدیر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.