بازدید سایت : ۲۷۸۲۱

احداث مسیر دوچرخه سواری ۲۵ کیلومتری در شیراز

شهردار شیراز از احداث مسیر دوچرخه سواری ۲۵ کیلومتری و همچنین بزرگترین تله کابین کشور در این کلان شهر خبر داد.

احداث مسیر دوچرخه سواری ۲۵ کیلومتری در شیراز
تین نیوز

شهردار شیراز از احداث مسیر دوچرخه سواری ۲۵ کیلومتری و همچنین بزرگترین تله کابین کشور در این کلان شهر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسن اسدی امروز، ۲۸ مردادماه در مراسم افتتاحیه دبیرخانه شهر شعر شیراز گفت: شهر شیراز باید در شعر و ادب در تراز اول کشور و حتی در دنیا مطرح باشد که در این راستا با کمک یکدیگر تلاش خواهیم کرد تا یک تحول در زمینه شعر، ادب و اندیشه شهر شیراز رقم خورد.

اسدی تصریح کرد: شیراز شهر کهن، تاریخی، شهر گذرها و محلات، سومین حرم اهل بیت(ع)، شهر حافظ و سعدی، شهری با مردمانی نجیب، باصفا و شهر ادیبان است و نگاه ما به این شهر شیراز تنها نگاه به مقابل نیست بلکه یک نگاه بلندمدت است و اگر ما علاقه مند به شیراز هستیم باید ایثار و فداکاری داشته باشیم و برای این شهر وقت بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه در شهر شیراز اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است به تشریح برخی از پروژه های اجرایی در این کلان شهر پرداخت و افزود: در شهر شیراز یک مسیر دوچرخه سواری ۲۵ کیلومتری در دست احداث است که در سال جاری به بهره برداری می رسد. همچنین در بوستان کوهستانی دراک آغاز عملیات احداث بزرگ ترین تله کابین در کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای مردم شیراز، استان فارس و حتی گردشگران دو پروژه پارک آبی بزرگ شیراز و آکواریوم آغاز شده است. همچنین در این کلان شهر به جهت توسعه حمل ونقل عمومی به صورت هم زمان ۴ خط مترو در حال اجراست و در این کلان شهر یک شهر زیرزمینی وجود دارد که طی دو مرحله توانسته ایم خط ۲ مترو را از میانرود به میدان امام حسین(ع) به بهره برداری برسانیم و این قول را داده ایم که این خط در تابستان سال ۱۴۰۴ به کلبه سعدی برسانیم.

شهردار شیراز همچنین در خصوص وضعیت خط ۳ مترو، اظهار کرد: این خط از ابتدای شهرک گلستان تا و بلوار دکتر شریعتی و ایستگاه شاهد و خط ۴ نیز از بلوار رازی، فلکه خاتون تا سیبویه و خیابان انقلاب اسلامی تا میدان احسان در حال اجراست.

اسدی اضافه کرد: در سال گذشته توانستیم در ۴ جهت شهر شیراز در مدت یک سال بزرگراه شهید استوار را به طول ۶ کیلومتر و در بولوار کوهسار مهدی(عج) نیز محور جنوبی شهید سلیمانی و آیت الله حائری را به بهره برداری برسانیم و تقاطع شهید امیر عبداللهیان و بزرگراه شهید رئیسی را در بولوار آفرینش و شهرک حافظ افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: در صدسال گذشته تعداد ۷۵ پل و تقاطع ساخته شده است اما طی ۲ سال گذشته عملیات احداث  ۳۸ پل و تقاطع در شیراز آغاز شده است.

شهردار شیراز افزود: در دهه فجر مسیر پیاده روی کوه دراک به بهره برداری می رسد و این پروژه شاخص اجرا خواهد شد.

بازدید از پروژه های اجرایی مدیریت شهری هر هفته در روزهای شنبه با حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره اسدی بود.

وی تصریح کرد: مردم شیراز لایق بهترین ها و اولین ها هستند و هر اقدامی که از سوی مجموعه مدیریت شهری انجام می شود وظیفه تک تک کارکنان این مجموعه است.

اسدی بیان کرد: شهرداری ها ۳۵۰ وظیفه بر عهده دارند اما تنها ساخت تقاطعات و پل وظیفه شهرداری نیست، بلکه تلاش ما این است در حوزه شعر و ادب از هیچ تلاشی دریغ نکنیم، چراکه افرادی که با زبان شعر خو می گیرند افرادی فرهیخته و مسئولیت پذیر خواهند بود.

وی با یادآوری اینکه طرح و پروژه دبیرخانه شهر شعر شیراز از یک سال پیش کلید خورد، افزود: کاری که امروز شاهد آن هستیم سرمایه گذاری بزرگی بر روی کسانی که آینده شیراز و استان و حتی کشور در دستان آن هاست.

شهردار شیراز تأکید کرد: برای حوزه شعر و ادب هر سرمایه گذاری خواهیم کرد و شهر شیراز باید در این بخش تراز اول کشور و حتی در دنیا مطرح باشد.

اسدی اظهار کرد: باید با کمک یکدیگر تلاش کنیم تا یک تحول درزمینهٔ شعر و ادب و اندیشه در شهر شیراز رقم خورد. چراکه در این شهر علما و اندیشمندان بزرگی همچون ملاصدرا، حافظ و سعدی را داریم که باید نام آن ها جاودان باشد و ما بتوانیم فرزندانمان را همچون حافظ، سعدی و مولانا تربیت کنیم، از سوی دیگر وظیفه شهرداری، فرهنگ شهروندی و توسعه و ارتقای این فرهنگ است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.