بازدید سایت : ۲۸۴۵۳

راه اندازی پرواز شیراز به پایتخت تاجیکستان در دست پیگیری است

با توجه به موافقت اولیه معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، راه اندازی پرواز شیراز دوشنبه (پایتخت کشور تاجیکستان) و بالعکس در دست پیگیری و اقدام قرار دارد.

راه اندازی پرواز شیراز به پایتخت تاجیکستان در دست پیگیری است
تین نیوز

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: با توجه به موافقت اولیه معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، راه اندازی پرواز شیراز دوشنبه (پایتخت کشور تاجیکستان) و بالعکس در دست پیگیری و اقدام قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد فرخ زاده، یکشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: روابط خوب میان فارس و تاجیکستان، قدمت تاریخی و قرابت فرهنگی شیراز و تاجیکستان به ویژه در بحث گردشگری ادبی، زمینه گسترش این روابط را بیش از پیش فراهم کرده است.

فرخ زاده، با اشاره به پیمان خواهر خواندگی شیراز و دوشنبه ادامه داد: از مزایای ایجاد چنین پیمان هایی ارتباطات گسترده تر میان دو شهر است که هم اکنون شاهد آن هستیم.

 

وی در شورای توسعه گردشگری، در خصوص درخواست تاجیکستان مبنی بر ایجاد دفتر کنسولگری این کشور در شیراز در جریان سفر اخیر مقامات تاجیکستان به شیراز گفت: از این درخواست در فارس استقبال شد و رایزنی های ملی برای ایجاد آن شکل گرفت.

فرخ زاده افزود: همچنین پیگیری ها و مکاتبات مستمر استان فارس سبب لغو روادید میان دو کشور ایران و تاجیکستان شد.

وی، با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری سال ۲۰۲۴ با عنوان گردشگری و صلح ادامه داد: امیدواریم با رویکرد مثبت دولت چهاردهم و وزیر امور خارجه، شاهد استمرار تقویت و گسترش روابط ایران با سایر کشورها باشیم به نحوی که نتایج آن در حوزه جذب گردشگر و رشد اقتصاد گردشگری مشاهده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.