بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

استفاده از هوش مصنوعی برای معاینه فنی خودکار خودرو

سیستم خودکار معاینه فنی خودرو ، توسعه یافته توسط شرکتی با نام UVEye ، تا به اینجا در ۳۰۰ نمایندگی در نقاط مختلف آمریکا به کار گرفته شده است .

استفاده از هوش مصنوعی برای معاینه فنی خودکار خودرو
تین نیوز

سیستم خودکار معاینه فنی خودرو ، توسعه یافته توسط شرکتی با نام UVEye ، تا به اینجا در ۳۰۰ نمایندگی در نقاط مختلف آمریکا به کار گرفته شده است. به کارگیری این تکنولوژی هم افزایش بازدهی نمایندگی ها در ارائه خدمات به مشتریان را به دنبال داشته و هم زمان انتظار مشتریان برای رفع نیاز خود را کاهش داده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل ونقل ، استفاده از هوش مصنوعی برای معاینه فنی خودکار خودرو کلید خورده است و احتمالاً مکانیک ها از این به بعد باید نگران آینده شغلی خود باشند .

هوش مصنوعی که این روزها تب و تاب آن داغ است ، به خودروها هم وارد شده است و در حوزه های مختلف ، از پردازش های سیستم رانندگی خودکار تا سیستم اطلاعات و سرگرمی ، می توان اثر آن را دید . با وجود این ، نفوذ هوش مصنوعی به همین جا ختم نمی شود و جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که در برخی از نمایندگی ها یک تکنولوژی جدید برای عیب یابی خودروها به کار می رود؛ یک تکنولوژی کاربردی که احتمالاً باعث نگرانی مکانیک ها شود .

استفاده از تکنولوژی معاینه فنی خودکار خودرو در آمریکا

سیستم خودکار معاینه فنی خودرو ، توسعه یافته توسط شرکتی با نام UVEye ، تا به اینجا در ۳۰۰ نمایندگی در نقاط مختلف آمریکا به کار گرفته شده است . به کارگیری این تکنولوژی هم افزایش بازدهی نمایندگی ها در ارائه خدمات به مشتریان را به دنبال داشته و هم زمان انتظار مشتریان برای رفع نیاز خود را کاهش داده است .

فرایند معاینه این سیستم کمتر از ۱ دقیقه زمان می برد . کافی است مشتری با خودرو خود وارد یک اسکنر بزرگ شود که تصاویری از خودرو از زوایای مختلف از جمله زیر بدنه تهیه می کند . تصاویر به دست آمده به هوش مصنوعی سپرده می شود تا وجود هرگونه نقصی در نمای بیرونی ، تایرها و اجزای مکانیکی قابل رویت را تشخیص بدهد . پس از گذشت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه ، گزارشی کامل درباره وضعیت خودرو به مشتری ارائه می شود .

رسانه KTNV این فرایند را به ام آرآی خودروها تشبیه می کند. مدیر نمایندگی کادیلاک در لاس وگاس هم که از تکنولوژی معاینه فنی خودکار ماشین برای ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده کرده است می گوید عملکرد این سیستمِ مبتنی بر هوش مصنوعی دقت بالایی دارد ؛ حتی در برخی از مواقع ، عیب هایی را شناسایی می کند که مکانیک ها شاید نتوانند تشخیص بدهند .

در مواجهه با هر تکنولوژیِ قدرت گرفته از هوش مصنوعی از جمله سیستم مذکور ، دغدغه از بین رفتن شغل های مرسوم کنونی مطرح می شود و در این بین ، افزایش بازدهی نیرو انسانی به لطف همین تکنولوژی ها نادیده گرفته می شود . در مورد نمایندگی کادیلاک دیده شده است که استفاده از سیستم خودکار معاینه فنی نه تنها باعث بیکاری مکانیک ها نشد ، بلکه به حجم کار آن ها هم اضافه کرد ؛ چون حالا باید به تعمیر خودروهایی می پرداختند که شاید خودشان در نگاه اول نمی توانستند عیب محسوسی را در آن ها تشخیص بدهند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.