ترمیم جاده های روستایی قزوین نیازمند اعتبارات استانی است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: خط کشی، نصب علایم و لکه گیری مسیرهای روستایی با توجه به کمبود اعتبارات بر اساس اولویت ها انجام می شود و برای انجام تمام مسیرها نیازمند اعتبارات استانی هستیم.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: خط کشی، نصب علایم و لکه گیری مسیرهای روستایی با توجه به کمبود اعتبارات بر اساس اولویت ها انجام می شود و برای انجام تمام مسیرها نیازمند اعتبارات استانی هستیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فتاح آسیابی اظهار کرد: لکه گیری جاده روستایی قزوین - الموت به خصوص در منطقه کورانه به صورت مستمر درحال انجام است و سال گذشته از کیلومتر ۲۵ به بعد این اقدامات انجام شد که قرار است در سال جاری تا قبل از کیلومتر ۲۵ نیز عملیاتی شود.
آسیابی اضافه کرد: در جاده ضیاء آباد - نیکویه - آب ترش سال گذشته یک بخش هایی تحت روکش آسفالت قرار گرفت و طرح هایی نیز هم اکنون درحال اجرا است، اما در بیشتر مسیرها با توجه به کمبود اعتبارات استانی بر اساس اولویت ها اقدام خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: عملیات راهداری جاده های صالی و فرعی استان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد و تمامی اقدامتی مثل تعریض جاده جزو عملیات راهسازی بوده و از طریق شرکت متولی پیگیری می شود.
این مسوول بیان کرد: طول مسیر ضیاء آباد - نیکویه - خرمدشت ۵۷ کیلومتر است که ۹ کیلومتر آن سال گذشته تحت عملیات عمرانی قرار گرفت و برای مابقی آن نیز در طول سال جاری برنامه ریزی شده است.
آسیابی خاطرنشان کرد: برای بحث خط کشی مسیرهای فرعی از طریق اعتبارات استانی می توانیم دامنه خدمت رسانی را افزایش داده و برای شهروندان امکاناتی بهتری را فراهم سازیم.
گفتنی است، بیش از ۵ هزار کیلومتر از راه های استان قزوین مربوط به روستاها بوده که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده، ۸۰۰ کیلومتر نیازمند به بهسازی و روکش دارد و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیازمند آسفالت است.