بازدید سایت : ۴۶۸۸۳

۵۰ درصد صادرات قزوین به عراق است

۵۰ درصد صادرات ما به عراق است و ۷۰ تا ۷۵ درصد این صادرات از طریق اقلیم و یا به اقلیم کردستان صورت می گیرد، به همین دلیل اربیل را برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب کردیم.

۵۰ درصد صادرات قزوین به عراق است
تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی قزوین درخصوص دلیل انتخاب اربیل برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان، گفت: ۵۰ درصد صادرات ما به عراق است و ۷۰ تا ۷۵ درصد این صادرات از طریق اقلیم و یا به اقلیم کردستان صورت می گیرد، به همین دلیل اربیل را برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب کردیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی عبدیان عصر پنجشنبه ۱۸ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: اتاق بازرگانی قزوین اولین استانی بود که نمایشگاه اختصاصی توانمندی های صادراتی را در یک کشور خارجی برگزار کرد.

عبدیان درخصوص دلیل انتخاب اربیل برای برگزاری این نمایشگاه گفت: چون ۵۰ درصد صادرات ما به عراق است و ۷۰ تا ۷۵ درصد این صادرات از طریق اقلیم و یا به اقلیم کردستان صورت می گیرد، اربیل را برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب کردیم تا پایگاه های صادراتی خود را قوی و صادراتمان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نایب رئیس و خزانه دار اتاق ایران در این نمایشگاه حضور داشتند و مقرر شد سال آینده اتاق ایران برای برگزاری این نمایشگاه در کشور عراق برنامه ریزی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲ ماه برای برگزاری این نمایشگاه پیگیری صورت گرفته است، تصریح کرد: به جز مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نه تنها هیچ یک از مدیران و مسئولان استان قزوین برای برگزاری این نمایشگاه کمک نکردند بلکه شاهد سنگ اندازی برخی از آنان نیز بودیم.

عبدیان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه تحقق صادرات یک میلیارد دلاری از قزوین بود، بیان کرد: یکی از خروجی های نمایشگاه توانمندی های صادرات این بود که قرار شد برخی هیئت های تجاری و بازدیدکنندگان این نمایشگاه برای بازدید از واحدهای تولیدی و خرید کالای تولیدکنندگان به قزوین سفر خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در پایان گفت: در نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان قزوین در مجموع ۴۲ غرفه داشتیم که ۳۶ غرفه آن توسط شرکت های صنعتی اجاره شده بود و الباقی غرفه ها به انجمن ها اختصاص داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.