بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

اتوبوس‌های عمومی بین شهری قزوین مجهز به سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان(سپهتن) می‌شود

کنترل عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافربری، همواره از دغدغه های مسئولان بوده و هست.

اتوبوس‌های عمومی بین شهری قزوین مجهز به سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان(سپهتن) می‌شود

تین‌نیوز | با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافربری، اتوبوس های عمومی بین شهری قزوین مجهز به سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین بنا براین گزارش اعلام نمود، به منظورتشریح تجهیز اتوبوس های عمومی بین شهری قزوین به سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) جلسه ای با حضور سرهنگ حرمتعلی رفیعی معاون عملیات پلیس راه استان قزوین، کارشناسان اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین، روسای انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان در بخش حمل و نقل مسافربری عمومی جاده ای و مدیران شرکت های حمل و نقل مسافربری قزوین در نمازخانه پایانه مسافربری آزادگان قزوین برگزار شد.

رحمت شعبانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین اظهار داشت: کنترل عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافربری، همواره از دغدغه های مسئولین بوده و هست، چنانکه در سالهای اخیر سیستم های متعددی بدین منظور طراحی و حتی اجرا شده است تا ایمنی راه ها و مسافرین ارتقاء یابد. دوربین های کنترل سرعت، سامانه های تردد شمار، تابلوهای هشدار و اطلاع رسانی و سامانه کنترل سرعت GPS (آفلاین) که توسط پلیس راه برای ناوگان اتوبوس اجرا گردیده است، از جمله این سیستم ها بودند تا بیش از پیش ایمنی راه ها افزایش یابد.

ایمنی راه ها و جاده های کشور نقش به سزایی در امنیت و آسایش مردم دارد و حتی سرعت توسعه اقتصادی کشور در گرو این امر است.

در این راستا سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد این ناوگان از سوی مراجع و مسئولین ذیربط طرح ریزی گردیده است.
 
در این سامانه دستگاهی بر هر اتوبوس نصب می گردد که از طریق این دستگاه ارتباط پایداری با خودرو برقرار می شود. این دستگاه مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره ای ردیابی (GPS,GLONASS, GALILEO) می باشد و از این طریق موقعیت خودرو با بیشترین دقت و سرعت محاسبه می شود.
 
شعبانی تصریح کرد: تا پایان خرداد ماه جاری با نصب سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) بر روی اتوبوس های عمومی بین شهری قزوین ضمن اینکه دوربینی بالای سر راننده نصب شده و تمام حرکات راننده از جمله گفتگو با موبایل و یا خوردن در حین رانندگی و دیگر تخلفات را ضبط می کند. همچنین دیگر نیازی نیست که راننده بر سر هر پاسگاه پلیس راه  بایستند و سبب معطل شدن مسافران شود بلکه تمام حرکات راننده در بین راه در این سامانه ضبط می شود و قبل از اینکه راننده به پاسگاه برسد بر روی مانیتورینگ ایستگاه پلیس نشان می‌دهد و در صورت هر گونه تخلف اتوبوس را متوقف می کنند.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.