بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

چگونه می توان نقش خطای عامل انسانی را در تصادفات کاهش داد؟

رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه بیشتر تصادفات و صدمات ناشی از آن، به دلیل خطای عامل انسانی است بر ضرورت آموزش های ترافیکی به مردم به منظور کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

چگونه می توان نقش خطای عامل انسانی را در تصادفات کاهش داد؟
تین نیوز

رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه بیشتر تصادفات و صدمات ناشی از آن، به دلیل خطای عامل انسانی است بر ضرورت آموزش های ترافیکی به مردم به منظور کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد زارعی بیان کرد: بررسی های به عمل آمده نشان می دهند که بیشتر تصادفات و صدمات ناشی از آن، به دلیل خطای عامل انسانی بوقوع می پیوندد و این اعمال و رفتار ناصحیح از نداشتن تجربه و مهارت کافی و فقدان فرهنگ ترافیکی ناشی می شود که در نهایت از رکود آموزش، سرچشمه می گیرند.

زارعی افزود: در کشورهای پیشرفته، چون وسایل نقلیه بتدریج تکامل پیدا کرده اند لذا از همان ابتدا نوعی تعلیم و تربیت برای استفاده از آن وسایل در نظر گرفته شده و تعلیمات مربوط به این رفتار جزء آموزش های اجتماعی و اخلاقی آن جوامع به حساب آمده است و این آموزش ها همواره تدوام دارند زیرا که ضرورت این آموزش ها و استمرار آن برای تمامی اقشار جامعه احساس می شود.

وی گفت: در کشور ما نیز برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از وجود و استفاده از خودرو، باید رفتار افرادی که از این وسیله استفاده می کنند یا با آن مواجه می شوند، مورد ارزیابی قرار گیرد و فرهنگ بهره گیری از وسایل نقلیه ارتقاء یابد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بطور کلی باید ذکر کرد که برای جلوگیری از صدمات و خسارات ناشی از تصادفات رانندگی و زیان های عظیم مادی و معنوی و معضلات رفت و آمد، باید بدون از دست دادن فرصت، اقداماتی قاطع و پیگیر انجام شود که سرلوحه تمامی این اقدامات البته آموزش است.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: در حال حاضر وظیفه سنگین و خطیر نهادها و سازمان هایی چون آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا وسیما و دیگر رسانه های ارتباط جمعی و راهنمایی و رانندگی بطور کامل مشهود و مشخص است و در کوتاه مدت نقش رسانه های ارتباط جمعی، بخصوص تلویزیون به لحاظ برد و مقبولیت گسترده آن در جامعه در این زمینه دارای اهمیت و ارزشی بسیار والا و غیر قابل انکار است.

رئیس پلیس راه لرستان، صداوسیما را بهترین رسانه برای آموزش قوانین و مقررات رانندگی به عموم مردم دانست و گفت:  با توجه به تعداد بیسوادان و کم سوادان و پایین بودن سرانه مطالعه، فراگیر بودن رادیو و تلویزیون، می تواند فرصتی استثنایی و کم نظیر، در جهت گسترش برنامه های آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در این رسانه ها باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.