بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

بیش از ۱۴۵ هزار مسافر از طریق راه آهن لرستان جابجا شد

۱۴۵ هزار و ۷۲۱ مسافر طی نیمه نخست امسال از طریق قطارهای بین شهری و حومه ای این استان جابجا شده است.

بیش از ۱۴۵ هزار مسافر از طریق راه آهن لرستان جابجا شد
تین نیوز |

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: ۱۴۵ هزار و ۷۲۱ مسافر طی نیمه نخست امسال از طریق قطارهای بین شهری و حومه ای این استان جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن لرستان، رحمت رحمت نژاد اظهار کرد: تعداد مسافرانی که از طریق قطارهای حومه ای جابجا شدند ۸۸ هزار و ۷۸۴ نفر و مسافران قطارهای بین شهری نیز ۵۶ هزار و ۹۳۷ نفر بوده است.

رحمت نژاد با بیان اینکه میزان تناژ بارگیری شده از طریق راه آهن استان در این مدت ۱۴۲ هزار و ۷۵۵ تن بوده است افزود: سیمان، کلینکر، گندم، مازوت، ذرت و روغن از جمله کالاهای تخلیه و بارگیری شده در ایستگاه های استان می باشد.

وی عنوان کرد: همچنین در مدت یاد شده تن کیلومتر مبدا مقصد ( بارهای عبوری از ایستگاه های استان در مبدا و مقاصد مختلف) ۶۱ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۲۷ تن بوده است.

وی طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می باشد که طولانی ترین آن به طول یک هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون بیشه و طولانی ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت چم سنگر قرار دارد.

راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه های زاگرس شده است که از دره های تنگ و در جوار رودخانه سزار ( دز ) به مسیر خود ادامه می دهد و در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود - خرم آباد - پلدختر و ازنا - خمین - اصفهان به آن وصل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.