بازدید سایت : ۴۱۸۵۲

ساخت آزادراه قائمشهر-ساری پشت کدام موانع معطل مانده است؟

آزادراه قائمشهر به ساری به طول ۴۶ کیلومتر طرحی که بهره برداری از آن به عنوان عامل اساسی در کاهش بار ترافیک جاده های منتهی به قائمشهر از آن یاد می شود در مراحل اجرایی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند.

ساخت آزادراه قائمشهر-ساری پشت کدام موانع معطل مانده است؟
تین نیوز

ساخت آزاد راه قائمشهر به ساری بیش از چهار سال قبل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم بود که به دلایلی از جمله فقدان اراده لازم برای اجرا و ساخت این طرح مسکوت باقی ماند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تصویب نامه هیات وزیران در باره ساخت آزاد راه قائمشهر - ساری را معاون اول رئیس جمهوری در دولت دوازدهم خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرده بود.

بر اساس این تصویب نامه وزارت راه ۳۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای احداث آزادراه قائم شهر- ساری و تأسیسات جانبی خاص آن را از محل ردیف اعتباری شماره (۴۰۷۰۲۸۱۸) قوانین بودجه سنواتی و فروش اوراق مشارکت و سایر منابع مصوب مربوط تأمین و طبق مفاد قرارداد منعقده به حساب مشترک طرح واریز می کند.

طرف مشارکت نیز تأمین هفتاد درصد ۷۰ درصد منابع مالی لازم برای احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص آن را تعهد و تأمین و به حساب مشترک طرح واریز می کند.

در این پیوند یوسف نوری استاندار مازندران امروز جمعه در حاشیه بازدید از آزاد راه ساری - قائمشهر افزود: این آزادراه موسوم به قائمشهر در حوزه استحفاظی سه شهر مرکزی برای حل گره ترافیکی و مشکلات عدیده مسافران و مردم نقش خوبی دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی اجرای پروژه از ابتدا خوب بود تا با مشارکت سه گانه دولت، بانک ها و وزارت دفاع طرح انجام شود و وزرات دفاع پای کار آمد ولی در دو بخش دیگر باید پیگیری شود زیرا در جدول بودجه امسال اعتبار پیش بینی نشد.

وی با اظهار این که ایجاد آزادراه مزیت های زیادی دارد، گفت: همچنین باید جلب رضایت بانک برای مشارکت در این پروژه صورت گیرد.

استاندار مازندران همچنین خواستار شناسایی سرمایه گذاران جدید و رفع موانع فراروی شد و گفت: این پروژه دارای معارض محلی بوده و باید راه چاره ای برای آن پیدا شود.

نوری واگذاری معدن را از جمله خواسته ها برای تسریع در اجرای پروژه اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.