بازدید سایت : ۱۰۸۳۲۲

خرید ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح های راه سازی مازندران

استاندار مازندران از خرید ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از دولت توسط بانک های ملی و ملت به منظور تسریع در اجرای طرح های مهم راه سازی استان خبر داد. ‎

تین نیوز |

استاندار مازندران از خرید ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از دولت توسط بانک های ملی و ملت به منظور تسریع در اجرای طرح های مهم راه سازی استان خبر داد. ‎

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، یوسف نوری در جلسه رسیدگی بر تکمیل طرح های راه سازی استان با حضور رؤسای بانک ها در استانداری اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت اجرا و تکمیل طرح های راه سازی در مازندران پس از نشستی که با مدیران بانک های استان و مدیران مرتبط با طرح های راه سازی استان برگزار شد، راهکارهای قانونی جذب اعتبار برای پرداخت بخشی از بستان کاری های پیمانکاران و کمک به تسریع در اجرای این طرح های زیرساختی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از رایزنی های انجام شد با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بانک ها برای خرید ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از دولت و پرداخت مبلغ به پیمانکاران پنج طرح ملی راهسازی و ۱۵ طرح بزرگراهی این استان بهره گرفته شود، افزود: بر اساس توافق های انجام شده هر کدام از بانک های ملی و ملت برای خرید اوراق مشارکت یک ساله از دولت تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار مازندران با اعلام بر اینکه گفت: در مجموع یک هزار میلیارد تومان امکان پرداخت بدهی پیمانکاران ۲۰ طرح بزرگ راه سازی مازندران از طریق فروش اوراق مشارکت دولتی به این بانک ها فراهم شده است.

نوری با اعلام اینکه مقرر شد پیمانکاران این طرح ها نسبت به تنظیم موافقت نامه با بانک ها به اندازه طلبی که دارند، اقدام کنند، عنوان کرد: ظرف شش ماه به صورت مرحله ای این اوراق یک ساله خریداری و هزینه آن در وجه پروژه های راهسازی مازندران واریز شود.

وی ادامه داد: تلاش بر این است که از منابع اعتباری مختلف برای شتاب بخشیدن به طرح های عمرانی مازندران بودجه های لازم جذب شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.