نخستین محموله ریل های خط ۲ متروی اصفهان وارد دپوی زینبیه شد
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: در راستای تکمیل اولویت نخست بهره برداری خط دو متروی این کلان شهر، نخستین محموله ریل خریداری شده از شرکت ذوب آهن وارد محل دپوی زینبیه شد.
![نخستین محموله ریل های خط ۲ متروی اصفهان وارد دپوی زینبیه شد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/kqX5CnAdq7ZJ/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLGA0DxuoiCM3/%D8%B1%DB%8C%D9%84+%D8%AE%D8%B7+2+%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88.jpg)
سیدمحسن واعظی فر با اشاره به اینکه اولین محموله ریل های خط 2 متروی اصفهان وارد محل دپوی زینبیه شده است، اظهار کرد: خط یک متروی این کلان شهر با ۲۲ ایستگاه و ۲۱ کیلومتر طول مسیر در حال بهره برداری است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، واعظی با اشاره به دغدغه سازمان قطار شهری اصفهان و حومه برای افزایش تعداد واگن های مورد نیاز مترو افزود: سرفاصله حرکت قطارها در خط یک متروی اصفهان با افزایش تعداد واگن ها کاهش پیدا می کند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون حفاری خط دو مترو آغاز شده است، تصریح کرد: دغدغه این سازمان برای این خط، مباحث مالی بوده است.
واعظی فر ادامه داد: امیدواریم سال جاری با تحقق وعده هایی که شورای ششم و شهرداری درباره بودجه و تأمین منابع لازم این پروژه، همچنین پرداخت به موقع داده است، بتوانیم سرعت فعالیت خود را در خط دو مترو افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز، تا پایان سال آینده بخشی از خط دو مترو حدفاصل دارک تا طوقچی را به بهره برداری اولیه برسانیم و طی بهره برداری، آن را تکمیل کنیم تا رضایت خاطر شهروندان را فراهم کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به اینکه خط دو متروی این کلان شهر به طول ۲۴ هزار و ۷۰۰ متر با ۲۳ ایستگاه از دارک تا میدان شهدای خمینی شهر است، گفت: اولویت اول اجرایی این سازمان حدفاصل دارک تا کهندژ (ایستگاه شهید حجازی) است.
واعظی فر اضافه کرد: در راستای تکمیل اولویت نخست بهره برداری خط دو متروی اصفهان، روز گذشته _چهارشنبه هجدهم بهمن_ نخستین محوله ریل خریداری شده از شرکت ذوب آهن، وارد کارگاه اجرایی (دپوی) زینبیه شد.