بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

ارجاع سوال از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی مجلس

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از ارجاع طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری به این کمیسیون خبر داد.


ارجاع سوال از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی مجلس
تین نیوز

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از ارجاع طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری به این کمیسیون خبر داد.

با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان برای سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری گفت که این طرح سوال از رئیس‌جمهور با 132 امضا به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد و طبق آیین‌نامه رئیس‌جمهور یک هفته فرصت دارد تا نمایندگان رسمی خود را به کمیسیون اقتصادی مجلس معرفی کند تا پاسخگوی خواسته نمایندگان سوال‌کننده باشند.

او افزود: در صورت عدم تامین خواسته‌های نمایندگان سوال‌کننده، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور یک ماه فرصت دارد شخصا با تصمیم هیات‌رئیسه در صحن مجلس حضور یابد و پاسخگوی سوال نمایندگان باشد.

 

توضیح محاسبات درباره اخذ یک تومان از هر پیامک

در خبری دیگر و براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به انتشار اخباری مبنی‌بر اضافه دریافت ١٠ ریالی پیامک و بررسی آن در دیوان محاسبات، گفت: از آنجا که این اقدام در قانون بودجه ردیف درآمدی دارد، بنابراین دیوان محاسبات اصرار به اجرای این حکم قانونی دارد و این مبلغ باید حتما دریافت شود.

رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه اختلاف نظری درباره دریافت یا عدم دریافت این مبلغ ١٠ ریالی از پیامک وجود دارد، افزود: گویا برخی نهادهای دیگر اظهار کرده‌اند که چون احکام و ردیف‌های هزینه‌ای این درآمد مشخص نبوده دریافت ١٠ ریال باید متوقف شود.

او افزود: دیوان محاسبات بودجه را دو بخش دیده و حکم درآمد و هزینه را جدا می‌بیند، براساس برخی شنیده‌ها دریافت این مبلغ متوقف شده که به هیچ وجه نباید متوقف شود و اگر این اتفاق بیفتد از نظر دیوان محاسبات تخلف رخ داده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.