بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی،

◄ ضرورت تولید کامیون در کشور به رغم تحریم‌های شدید

در شرایطی که کمپانی‌های بزرگی مانند مرسدس و رنو که بخش عمده بازار خودروهای تجاری جهان را در اختیار دارند از همکاری با ایران خودداری می‌کنند. ساخت کامیون در کشور براساس آمار با 40 درصد صرفه اقتصادی بیش‌تر تولید می‌شود.

ضرورت تولید کامیون در کشور به رغم تحریم‌های شدید
تین نیوز |

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید ضرورت تولید کامیون در کشور که به رغم تحریم‌های شدید، گفت: در شرایطی که کمپانی‌های بزرگی مانند مرسدس و رنو که بخش عمده بازار خودروهای تجاری جهان را در اختیار دارند از همکاری با ایران خودداری می‌کنند. ساخت کامیون در کشور براساس آمار با 40‌درصد صرفه اقتصادی بیش‌تر تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با این شبکه خبری با اشاره به سخنان نماینده مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در دستیابی به خودروسازان این شهر به تکنولوژی ساخت کامیون، اظهار کرد: امروز باید از ظرفیت‌هایی که از قبل در کشور ایجاد شده و شاید تصور می‌شد که هیچگاه به آن‌ها احتیاج نخواهیم داشت، با این اتفاق حداکثر ظرفیت در تولید خودروهای تجاری در این بخش را می‌توان ایجاد کرد با تامین نیاز داخل می توان شرایط صادرات کامیون‌های تولیدی به خارج از کشور را نیز فراهم کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که در شرایط پیش از تحریم دولت به واسطه امیدواری‌هایی که پیدا کرده بود و گمان داشت به راحتی می‌تواند ارتباطات اقتصادی را فراهم کند وبه همین دلیل تولید کامیون در کشور متوقف نخواهد شد برخی اقدامات را انجام داد، افزود: در شرایط یاد شده شرکت نفت و گروه‌‍‌های خودروساز به امید همکاری نزدیک با خودروسازان اروپایی اقدام به قطع همکاری با طرف‌های تجاری چینی کردند و شرکت‌های اروپایی نیز تحت اولین فشارهای آمریکا بدون تحمل کم‌ترین فشار اقتصادی، صنایع و خودروسازی ایران را رها کرده و از ایران خارج شدند.

علیرضابیگی به موضوع خروج بخش زیادی از اطلاعات صنعت خودرو ایران توسط شرکای تجاری اروپایی، پرداخت و گفت: مصادیق یاد شده قطعاً در بخش تولید خودروهای تجاری و کامیون نیز اثر بخشی زیادی داشته و لزوماً  ما باید بر ظرفیت‌هایی که از قبل در کشور ایجاد شده سرمایه‌گذاری کنیم و از آن برای نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای به طور خاص استفاده کنیم.

به گفته وی، امروزه کشور چین توانسته تکنولوژی تولید کامیون ولو را در اختیار بگیرد و ما نیز در همکاری با این کشور قادر هستیم ادامه کار تولید کامیون را داشته باشیم و همین‌طور در آذربایجان‌شرقی از قبل تکنولوژی «کامیون کاماز» روسی به کشور وارد شده که باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد. زیرا بخش عمده تکنولوژی کاماز قرابت زیادی با کامیون مرسدس آلمان دارد که می‌تواند همراه خوبی برای بهسازی ناوگان حمل و نقل بار در ایران باشد.

علیرضابیگی به ضرورت دستیابی به خودکفایی در بخش ساخت کامیون و ناوگان تجاری بدون توجه به شرایط سخت تحریم در کشور، اشاره داشت و تصریح کرد: هم‌زمان با این تلاش باید سیستم بانکی تسهیلاتی را برای فراهم کردن زمینه نوسازی ناوگان تجاری در کشور را فراهم آورد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.