◄ با تعیین نرخ ثابت بلیت هواپیما، راه سودجویی بسته خواهد شد
رئیس کمیته حمل و نقل هوایی مجلس عنوان کرد: با تعیین نرخ ثابت بلیت هواپیما در مسیرهای پروازی، راه هر گونه افزایش قیمت از سودجویان گرفته خواهد شد.
رئیس کمیته حمل و نقل هوایی مجلس عنوان کرد: با تعیین نرخ ثابت بلیت هواپیما در مسیرهای پروازی، راه هر گونه افزایش قیمت از سودجویان گرفته خواهد شد.
رحمت اله فیروزی پور در گفتگو با خبرنگار سرویس هوایی تین نیوز در خصوص آخرین وضعیت تصمیمگیری برای تعیین و تکلیف نرخ بلیت هواپیما توضیح داد: روز گذشته (18 آبان ماه) کمیسیون عمران مجلس با سازمان هواپیمایی کشوری، تعدادی از مدیران آژانسهای هواپیمایی، مدیران ایرلاینها، اتحادیه انجمن های صنفی و سازمان حمایت از مصرفکنندگان در این نشست حضور داشتند.
او در ادامه افزود: پس از شنیدن نظرات مختلف مقرر شد که سازمان هواپیمایی کشوری با برگزاری یک جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان سازمان حمایت از مصرفکنندگان و ایرلاینها، نرخ جدید را پیشنهاد بدهند و در نهایت با موافقت شورای عالی هواپیمای نرخ جدید اعلام شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: قرار شد تا تعیین و تکلیف نرخ جدید، قیمت بلیت هواپیما افزایش نداشته باشد.
فیروزی پور با بیان اینکه در این نشست شرکتهای هواپیمایی اعلام کردهاند 62 درصد هزینه ایرلاینها ارزی است، تصریح کرد: ایرلاینها عنوان کردند با توجه به افزایش نرخ ارز امکان ارائه خدمات با نرخ قبلی وجود ندارد. این در حالی است که نماینده وزارت صنعت، سازمان حمایت مصرف کنندگان، مجلس و حتی وزیر راه و شهرسازی افزایش به آن حدی که ایرلاین ها روی بلیت هواپیما داده بودند را قبول نداشتند و با آن مخالفت کردند و معتقد هستند باید برای تعیین نرخها یک کار کارشناسی صحیح که هم منافع شرکتهای هواپیمایی و هم مردم را در پی داشته باشد صورت بگیرد.
او در خصوص نرخگذاری کف و سقف بلیت هواپیما نیز توضیح داد: پیشنهاد بنده این بود که یک نرخ ثابت برای مسیرهای پروازی اعلام شود تا راه برای هر گونه افزایش قیمت بلیت گرفته شود.
سلام.خودتون میگید 62 درصد هزینه ایرلاینها ارزی هست. در حالیکه قیمت دلار نوسان داره چطور از تثبیت قیمت صحبت میکنید؟
این آمار غلط است ،32/4% هزینه سوخت است که ریالی است
26/6% هزینه پرسنل است که ریالی است
7/1% هزینه اجاره ناوگان است که ارزی است
1/8% هزینه نگهداری است که ارزی و ریالی است
5/1% سایر هزینه های اجاره است که ریالی است
1/6% هزینه کیترینگ است که ریالی است
2/1% هزینه فرود است که ریالی است
8/6% هزینه خدمات حرفه ای است که ریالی است
1/1% هزینه عوارض مسافر است که ریالی است
1/0%هزینه ارتباطات است که ارزی ریالی است
0/9%هزینه تبلیغات و بازاریابی است که ارزی ریالی است
0/8% هزینه دفتر و برق و آب و گاز و تلفن و غیره است که ریالی است
حال چگونه است که برای پروازهای داخلی ادعا می شود 62% ارزی است؟!
این یک دروغ بزرگ و فرار به جلوست تا سوء مدیریت ها پنهان شوند و اشتباهات مهلک نادیده گرفته شوند!!!!!