بازدید سایت : ۶۱۳۴۵

مجلس دنبال واردات خودروی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی است

مجلس برای مدیریت بازار به دنبال واردات حساب شده خودرو در محدوده ۵۰ تا ۲۰۰‌ میلیون تومان است.

مجلس دنبال واردات خودروی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی است
تین نیوز |

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌ها انحصار در بازار خودرو نشان داده با این روش نه کیفیت خودروی داخلی بالا خواهد رفت و نه منافع مصرف کننده تامین خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی بابایی کارنامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

« سال‌ها انحصار در بازار خودرو نشان داده با این روش نه کیفیت خودروی داخلی بالا خواهد رفت و نه منافع مصرف کننده تامین خواهد شد.

مجلس برای مدیریت بازار به دنبال واردات حساب شده خودرو در محدوده ۵۰ تا ۲۰۰‌ میلیون تومان است.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان

    مداخله در بازار خودرو با واردات خودرو خارجي در شرايط كنوني اقتصادي كشور به نتيجه نخواهد رسيد زيرا اگر محدوده قيمت اظهار شده را در نظر بگيريم، تقريبا هفت هزار دلار بازاي هر خودرو مي شود. كشش بالاي تقاضاي واردات خودروي خارجي وجود دارد كه دولت قادر به مجاز نمودن ورود تعداد بالاي خودرو نخواهد بود. كشش تقاضا در حداقل يك ميليون خودرو در اين سطح قيمت قابل پيش بيني است. حال اگر دولت اين تعداد را بخواهد وارد كند هفت ميليارد دلار براي همين يك قلم كالا لازم مي شود كه كالاي اساسي و خيلي ضروري محسوب نمي شود و دولت در شرايط اضطراري ارزي كشور قادر به تامين اين مقدار ارز نيست و اگر هم اختصاص دهد واردات انبوه منتهي به ضربه شديد به صنايع داخلي مي شود كه نماينده محترم گفتند دولت دنبال واردات محدود است. اگر دولت واردات را مثلا به حدود يكصد هزار دستگاه محدود كند به علت وجود كشش بالاي تقاضا در حد ده برابر اين مقدار، خودروي وارد شده موضوعي براي رانت و دلالي و در نتيجه ايجاد بازار سياه مي شود كه اثر موردنظر در مديريت صحنه بازار داخلي خودرو را نخواهد داشت.