بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

کمیسیون اجتماعی مجلس کاهش ساعت کاری کارمندان را به ۴۰ ساعت در هفته تصویب کرد

مصوبه کاهش ساعت کاری به ۴۰ ساعت در هفته را تصویب کرد و این مصوبه برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع می شود.

کمیسیون اجتماعی مجلس کاهش ساعت کاری کارمندان را به ۴۰ ساعت در هفته تصویب کرد
تین نیوز |

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه کاهش ساعت کاری کارمندان دولت، در نهایت مصوبه کاهش ساعت کاری به ۴۰ ساعت در هفته را تصویب کرد و این مصوبه برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ولی داداشی نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جزئیات نشست این کمیسیون گفت: جزئیات لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (اعاده از شورای نگهبان) یا به عبارت دیگر بررسی ایرادات شورای نگهبان بر لایحه ساعت کاری کارکنان دولت - پس از بحث و برسی در کارگروه تخصصی اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی - با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، مرکز تحقیقات اسلامی قم و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

داداشی اظهار داشت: با توجه به رای گیری در صحن کمیسیون در جلسه دو هفته گذشته، اعضای کمیسیون علاوه بر تأیید مصوبه ۴۰ ساعت کار اداری از روز شنبه تا پایان روز چهارشنبه، ایراد گرفته شده از سوی شورای نگهبان در ارتباط با قید تعطیلی روز شنبه (یعنی ساعت کاری از یکشنبه تا پنجشنبه) را مرتفع کردند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با تأیید پیشنهاد قبلی دولت، ۴۰ ساعت کار اداری از شنبه تا چهارشنبه به استثنای واحدهای نظامی و انتظامی، بخش عملیاتی واحدهای خدمات رسانی از قبیل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی- درمانی مورد تأکید و تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت تا به صحن مجلس ارائه شود و مقرر شد سازمان امور اداری و استخدامی کشور با تأیید هیات وزیران مصادیق آن را مشخص کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هادی

    منافع تعطیلی پنجشنبه ها: 1- موجب امیدواری مردم به اصلاح امور کشور می شود. 2-کارمندان تهران به دلیل تعطیلی پنجشنبه ها 52 روز در سال تعطیلی بیشتری دارند اما شهرستانی ها از آن محروم هستند این تبعیض، مغایر عدالت اداری است.3- باعث وحدت رویه در تعطیلات ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود 4- موجب افزایش هماهنگی ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود. 5- باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می گردد. 6-باعث کاهش یک ششم از هزینه های تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارمندان تهرانی می شود 7- فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و افزایش فرزندآوری می شود. 8- باعث رفع خستگی ذهنی کارمندان و آمادگی بیشتر آنها برای انجام درست وظایف شغلی شده و مانع اتلاف منابع می شود 9-برای کارمندان که غالبا کار فکری انجام می دهند حضور فیزیکی در محیط کار، چندان مهم نیست آنچه مهم هست آمادگی ذهنی برای انجام کار درست لذا باعث افزایش اثربخشی می شود 10- موجب افزایش بهره وری کارکنان می شود 11- باعث افزایش سرمایه اجتماعی حاکمیت می شود.12- باعث افزایش اعتماد به مجلس و شرکت در انتخابات آینده می شود.