بازدید سایت : ۲۱۹۷۳

◄ محدودیت های ترافیکی تا ۱۷ شهریور اعلام شد ​

اعلام محدودیت های ترافیکی جاده ها در تعطیلات هفته جاری

محدودیت های ترافیکی تا ۱۷ شهریور اعلام شد ​
تین نیوز

مرکز مدیریت راه های کشور، محدودیت های ترافیکی یکشنبه تا شنبه (۱۱ تا ۱۷ شهریور) در برخی از محورهای مواصلاتی کشور را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور، تردد موتورسیکلت ها (به استثناء موتورسیکلت های انتظامی و امدادی) از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۱۱ شهریور تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱۷ شهریور از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع بوده و همچنین در روزهای یکشنبه و سه شنبه (۱۱ و ۱۳ شهریور) در صورت پر حجم بودن ترافیک ، از ساعت ۱۲ از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) محور به طور کامل مسدود خواهد شد.

از ساعت ۱۵ و از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) محدودیت تردد یک طرفه اعمال شده و با اتمام محدودیت یک طرفه از ساعت ۲۴، تردد خودروها از پل زنگوله تا مرزن آباد در مسیر دوطرفه انجام خواهد شد.

گفتنی است، در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (۱۲، ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه) در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه، محدودیت یک طرفه مقطعی در مسیرهای رفت و برگشت انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور، از ساعت ۱۴ روز شنبه ۱۷ شهریور محدودیت تردد برای وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال به مقصد چالوس انجام و از ساعت ۱۵ نیز ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ) انسداد محور به طور کامل اعمال می شود.

از سویی محدودیت تردد از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) به صورت یک طرفه اجرا شده و با اتمام اجرای طرح از ساعت ۲۳، تردد وسایل نقلیه در مسیر دوطرفه از پل زنگوله تا مرزن آباد انجام می شود، البته در صورت کم حجم بودن ترافیک محور ، اتمام طرح محدودیت یک طرفه پیش از زمان اعلام شده صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش، از ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۶ شهریور محدودیت تردد وسایل نقلیه از ابتدای آزادراه تهران - شمال به مقصد چالوس انجام و از ساعت ۱۲ نیز از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز (به سمت چالوس) انسداد مسیر به طور کامل اعمال می شود.

همچنین از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) محدودیت یک طرفه اعمال شده و با پایان یافتن طرح از ساعت ۲۳، تردد وسایل نقلیه در مسیر دوطرفه از پل زنگوله تا مرزن آباد صورت می گیرد، البته در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح محدودیت یک طرفه پیش از زمان اعلام شده صورت می گیرد.

لازم به ذکر است، تردد برای ساکنان و افراد محلی از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده پل زنگوله آزاد بوده، اما در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال، از ساعت ۱۱ تردد خودروها از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع خواهد بود.

بر پایه این گزارش، تردد خودروهای تریلر در محور هراز کماکان ممنوع بوده و همچنین تردد خودروهای کامیون و کامیونت (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ شهریور و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه (۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۷ شهریور) از محور هراز ممنوع است.

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس راه، از روز یکشنبه ۱۱ شهریور تا روز جمعه ۱۶ شهریور ماه محدودیت یک طرفه مقطعی به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس اعمال می شود.

در صورت پرحجم بودن ترافیک، تردد انواع خودروهای تریلر و کامیون (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ شهریور از مسیر (جنوب به شمال) و از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه (۱۲، ۱۴ و ۱۶ شهریور) از مسیر (شمال به جنوب) از محور تهران - فیروزکوه - قائمشهر ممنوع خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور، محدودیت ترافیکی به صورت یک طرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه (۱۲، ۱۴ و ۱۶ شهریور) از انتهای محور نقطه پل حاجی آباد یا پیچ کلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به سمت خروجی فشم اعمال می شود.

گفتنی است، از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه (۱۲، ۱۴ و ۱۶ شهریور) تردد خودروهای کامیون و تریلر (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس ممنوع خواهد بود.

از سویی تردد خودروهای کامیون و تریلر (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه (۱۲، ۱۴ و ۱۶ شهریور) در محور آستارا - اردبیل و بالعکس ممنوع اعلام شده است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور مبنی بر محدودیت تردد در محورهای استان خراسان رضوی به مناسبت ۲۸ صفر، تردد همه وسایل نقلیه با ری شامل کامیونت، کامیون و تریلر (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۸ تا ۲۰ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ شهریور) در محورهای اصلی استان ممنوع خواهد بود.

بر پایه این گزارش، تردد کلیه وسایل نقلیه از محور قدیم مشهد - ملک آباد به صورت شبانه روزی در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ شهریور) تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ممنوع بوده و برای تردد زائران پیاده اختصاص یافته است.

همچنین از ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۰ شهریور ماه تا پایان ترافیک به سمت جنوب (ملک آباد)، تردد در محور مشهد - ملک آباد یک طرفه بوده و برای تخلیه ترافیک خروجی مشهد از این محور به عنوان مسیر جانبی و کمکی آزادراه شوشتری (در صورت انسداد مقطعی) استفاده خواهد شد.

گفتنی است، اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها بوده و با توجه به شرایط ترافیکی محورها هرگونه تغییر در ساعت و یا نحوه اجرا محتمل خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، محدودیت های ترافیکی تعطیلات هفته جاری را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی درباره محدودیت های ترافیکی جاده های کشور در تعطیلات پیش رو در هفته جاری گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۱۳شهریور ماه تا ساعت شش صبح روز شنبه ۱۷ مردادماه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

شیرانی درباره محدودیت های ترافیکی پیش بینی شده برای محور کرج- چالوس نیز گفت: در این محور تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان ممنوع است. همچنین در صورت پرحجم بودن ترافیک،   در روز جمعه ۱۲ مردادماه ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در این محور اجرا می شود. در  روزهای یکشنبه ۱۱ و سه شنبه ۱۳ شهریور ماه، ممنوعیت تردد، از ساعت ۱۲ در مسیر شمال به جنوب این محور، از مرزن آباد به سمت تهران اجرا و این مسیر کاملا مسدود می شود. همچنین از ساعت ۱۵، از ابتدای پل زنگوله، انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس، یکطرفه شده و از ساعت ۲۴، مسدودیت یکطرفه پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه دوازدهم شهریور ماه و چهارشنبه و پنجشنبه  ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه، نیز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محدودیت قطعی تردد گفت: روز جمعه ۱۶ شهریورماه،   ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه اجرا می شود.   از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. همچنین از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز (به سمت چالوس) به صورت کامل مسدود می شود.

شیرانی گفت: از ساعت ۱۴ از مسیر شمال به جنوب، مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه می شود. البته از ساعت ۲۳ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود. این نکته قابل ذکر است که در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، طرح یکطرفه زودتر از زمان اعلامی پایان می یابد.

شیرانی با اشاره به محدودیت های ترافیکی روز شنبه ۱۷ شهریورماه در آزادراه تهران- شمال  گفت: از ساعت ۱۴ در آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروها به مقصد چالوس انجام می شود. همچنین از ساعت ۱۵ این محور از ابتدای پل زنگوله، انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس، محور کاملا مسدود می شود.

وی افزود: از ساعت ۱۷ در محور آزادراه - شمال، مسیر شمال به جنوب از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه شده و از ساعت ۲۳ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد دو طرفه خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محور هزار اظهار کرد: تردد کلیه کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه و از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای دوشبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه از این محور ممنوع است. در صورت افزایش حجم ترافیک، محدودیت یک طرفه مقطعی از  روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه تا روز جمعه ۱۶ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

شیرانی با اشاره به محدودیت های تردد در محور فیروزکوه  گفت: در صورت پرحجم بودن ترافیک تردد انواع تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه، ممنوع است.  

وی افزود: در  محور قدیم رشت – قزوین وبالعکس نیز،   تردد کلیه کامیون و تریلر به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اظهار کرد: در  محور آستارا – اردبیل وبالعکس نیز، تردد کلیه کامیون و تریلر به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ممنوع خواهد شد.  

شیرانی درباره محدودیت های ترددی به مناسبت رحلت پامبر اکرم(ص) نیز گفت:در  استان خراسان رضوی نیز به مناسبت شهادت امام رضا، محدودیت های ترددی اعلام خواهد شد. در مرحله اول، تردد کلیه وسایل نقلیه باری شامل کامیونت، کامیون و تریلر به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ الی ۲۰ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه در محورهای اصلی استان ممنوع است. همچنین تردد کلیه وسایل نقلیه از محور قدیم مشهد ملک آباد بصورت شبانه روزی، در  روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه از دهم تا چهاردهم، ممنوع بوده و این مسیر برای تردد زائرین پیاده اختصاص می یابد.

وی افزود: محور مشهد ملک آباد از ساعت ۱۲روز شنبه ۱۰ شهریور ماه تا پایان ترافیک به سمت جنوب (ملک آباد) بصورت یک طرفه خواهد بود، ضمن اینکه برای تخلیه ترافیک خروجی مشهد از این محور بعنوان مسیر جانبی و کمکی آزادراه شوشتری (در صورت انسداد مقطعی) استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین گفت که مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰و ۸۸۲۵۵۵۵۵ به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.