بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ امکان مجدد ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان؛ به‌زودی

مردم خود اظهاری در این سامانه را با هدف انجام بهتر سیاست‌گذاری در بخش مسکن انجام دهند.

امکان مجدد ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان؛ به‌زودی
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی از امکان مجدد ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مردم خود اظهاری در این سامانه را با هدف انجام بهتر سیاست‌گذاری در بخش مسکن انجام دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رستم قاسمی امروز (یکشنبه) در حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل ونقل در مصلای تهران درباره آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان، افزود: از مردم می‌خواهیم خود اظهاری در این سامانه را انجام دهند و در آن ثبت‌نام کنند؛ سامانه املاک و اسکان یک سامانه زیرساختی است که اطلاعات آن برای سیاستگذاران بخش مسکن اهمیت بالایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: البته اکنون سامانه املاک و اسکان بسته است، اما به دنبال اخذ مجوز هستیم تا این سامانه را باز کنیم.

قاسمی درباره وضعیت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در سامانه «ثمن» نیز گفت: اکنون تعداد متقاضیان ثبت‌نام در سامانه ثمن به همراه متقاضیان طرح ملی مسکن به بیش از سه میلیون نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم تامین زمین هنوز در بسیاری از شهرها سامانه باز نشده است، اضافه‌کرد: پیش‌بینی ما این است که ثبت‌نام‌ها به بیش از چهار میلیون تقاضا برسد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم به عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: جمعه هفته گذشته ساخت ۴۰ هزار واحد در یزد آغاز شد و هفته آینده نیز ساخت ۳۰ هزار واحد در قم آغاز می‌شود.

لزوم تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام

وی در ادامه درباره پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، تاکید کرد: طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام زیادی داریم که تکمیل آنها چه در بخش ریلی و چه جاده‌ای مهم است. کشور ما از جایگاه ژئوپلیتیک برخوردار است که سبب شده اتمام طرح‌های ریلی و جاده‌ای نیمه‌تمام برایمان حائز اهمیت باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اعتبارات دولتی و بودجه‌ای امکان اتمام پروژه‌ها در زمان‌بندی مقرر وجود ندارد، گفت: در مجلس هم بارها این موضوع اعلام شده است، بنابراین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تبصره‌هایی پیش‌بینی شده تا با استفاده از آنها، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی درباره استفاده از توان بخش خصوصی در ساخت آزادراه‌ها، اظهار داشت: به دنبال جذاب کردن پروژه‌های عمرانی برای بخش خصوصی هستیم، به‌طور مثال آزادراهی که قرار است ۱۰ ساله و با روش BOT واگذار شود، برای آن‌که جذاب‌تر شود ۱۵ ساله به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

قاسمی درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای نیز گفت: ۴۰۰ هزار کامیون در جاده‌ها تردد دارند که بنا داریم ۱۶۰ هزار دستگاه را نوسازی کنیم، با مجلس هم برای تسریع در این نوسازی هماهنگ شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل بسیار مهم است، افزود: اگر حوزه حمل و نقل رشد کند، می‌تواند بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی را در اختیار بگیرد. به‌طور مثال اگر کانتینر بخواهد از هند و مسیر ایران به فنلاند برود، ۲۰ روز بیشتر طول نمی‌کشد حال آن‌که از مسیر فعلی چند ماهه خواهد بود؛ بنابراین از نظر زمان و هزینه، ترانزیت کالا از مسیر ایران منافع زیادی برای صاحبان کالا دارد.

به گفته وی، روسیه سالیانه ۳۰۰هزار تن زغال‌سنگ به هند ارسال می‌کند و اگر از مسیر ایران عبور کند، زمان آن به یک‌سوم کاهش خواهد یافت.

قاسمی با تاکید بر اهمیت تکمیل و تجمیع کریدورها، خاطرنشان‌کرد: تکمیل کریدور شمال- جنوب در دستور کار است، به عنوان مثال قطعه راه‌آهن رشت به آستارا احداث نشده و ترانزیت کالا از هند به روسیه بر روی ریل ناقص خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل مصلای تهران افتتاح شد.این نمایشگاه  تا روز سه‌شنبه (۳۰ آذرماه) ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه امسال بیش از ۲۲۳ شرکت دولتی و خصوصی (۱۰ درصد بخش دولتی و ۹۰ درصد بخش خصوصی)، ۴۰ استارتاپ و ۲۲ شرکت دانش‌بنیان حضور دارند. نمایندگانی از کشورهای ژاپن، چین، فرانسه، روسیه و سوئد در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل حاضر هستند.

نمایشگاه حمل‌و نقل سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.