بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

ضرورت‌های ایجاد صندوق کیفیت ساختمان

وبلاگ تین نیوز، عباس آخوندی | یکی از کارهایی که انبوه سازان در سراسر جهان انجام می دهند ایجاد صندوق کیفیت ساختمان است.
صندوق کیفیت ساختمان توسط انبوه سازان برای تضمین عملکردهای اساسی ساختمان مثلا ضمانت نم ندادن سقف ساختمان در مدت پنج یا ده سال می تواند راه اندازی شود. همچنین بیمه مسئولیت موضوع دیگری به غیر از صندوق کیفیت ساختمان است که باید توسط شرکت های بیمه ای صورت گیرد. 

به هر حال باید براساس قانون نظام صنفی، انبوه سازان را ساماندهی کنیم زیرا که انبوه سازی مثل هر حرفه ای یک صنف است و انبوه ساز می‌تواند دارای هر تخصصی باشد و انحراف اصلی در این زمینه زمانی اتفاق افتاد که انبوه سازی را زیر چتر نظام مهندسی بردند.
اینکه باید در ساخت و ساز ها از قواعد مهندسی تبعیت کنیم و کار توسط متخصصین انجام شود تردیدی نیست و انبوه سازی هر کاری بخواهد انجام دهد باید از خدمات مهندسی استفاده کند و لزومی ندارد خود انبوه ساز مهندس باشد. 

ضمن این که مبحث دوم مقررات ملّی ساختمان شامل آیین نامه اجرایی ماده (33) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به خاطر وجود مشکلاتی در دست بازنگری است. 

همچنین هر کسی بابت خدمتی که ارائه می کند دستمزد می گیرد و این شفاف است و عوارض ساختمانی اساسا برای این وضع شده که هزینه های کنترل، طراحی و اجرا را تامین کند و شهر براساس عوارض نوسازی باید اداره شود. 

البته کسب درآمد توسط شهرداری ها و منابع مالی آنها نیز باید بازنگری شود و برای اداره شهر نباید هوا (تراکم) و آینده زندگی مردم را فروخت. 
انبوه سازی به معنای توسعه شهر براساس قانون است و شهر باید بر مبنای قانون اداره شود.

برگرفته از خبر ایرنا

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.