بازدید سایت : ۴۴۵۱۹

نیسان‌ آبی معضل تولید بتن آماده کشور

رییس کمیته فنی کانون سراسری تولیدکنندگان بتن آماده با هشدار در خصوص "سرطان بتن" در کشور، گفت: نیسان‌ وانت‌های تولیدکننده بتن آماده به معضل ساخت و ساز کشور تبدیل شده‌اند.

نیسان‌ آبی معضل تولید بتن آماده کشور
تین نیوز

رییس کمیته فنی کانون سراسری تولیدکنندگان بتن آماده با هشدار در خصوص "سرطان بتن" در کشور، گفت: نیسان وانت های تولیدکننده بتن آماده به معضل ساخت و ساز کشور تبدیل شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا رحمتی در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اهداف کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ارتقای کیفیت تولید بتن آماده و به تبع آن ارتقای کیفیت ساخت و سازها با تامین کنندگان مواد اولیه، دستگاه های اجرایی و اعضا تعامل دارد.

وی با بیان این که طبق آمار جهانی ایران در سال 2022 میلادی هشتمین تولیدکننده سیمان دنیا بوده است، افزود: سیمان یک صنعت بسیار انرژی بر و آلاینده است. به همین دلیل نیز کشورهای پیشرفته از توسعه کمی این صنعت عقب نشینی کرده و سیمان را از کشورهایی خریداری می :نند که در آنها انرژی های ارزان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت پایین برخی بتن های آماده در کشور، گفت: متاسفانه در کشور با پدیده "سرطان بتن" مواجه هستیم.

وی توضیح داد: با توجه به فرآینده غیراستاندارد تولید بتن، طی یکی دو سال مقاومت آن پس از استفاده در ساخت و ساز بالاست، اما به تدریج و طی 10 تا 15 سال این بتن به کاه گل و تیرچوبی تبدیل می شود.

رئیس کمیته فنی کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده با تاکید بر این که از این مسئله غافل هستیم، اضافه کرد: یکی از پیامدهای سرطان بتن وقوع سوانحی مانند متروپل خواهد بود که لازم است مسئولان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

رحمتی یکی از نیازهای کنونی ایران را تولید سیمان های آمیخته به جای سیمان های تیپ یک و دو عنوان کرد و با بیان این که در اروپا سیمان تیپ یک و دو پیدا نمی شود، اظهار کرد: کاهش مصرف انرژی، کاهش آلاینده ها و بی نیاز شدن کشور برای ساخت نیروگاه های جدید مزیت های تولید سیمان آمیخته است.

وی از تولید بتن توسط نیستان وانت ها در بسیاری از استان های کشور به عنوان معضل ساخت و سازها یاد کرد و در این باره گفت: متاسفانه در بسیار از مناطق کشور نیسان وانت ها مخلوط کن هایی را به خود متصل کرده و با چند کارگر اقدام به تولید بتن کرده و این بتن را با روش های بسیار غلط در ستون ها و سقف ساختمان ها می ریزند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این اتفاق با سازمان نظام مهندسی ساختمان مکاتبه کرده ایم که تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

وی یکی از پیامدهای تولید بتن نیسانی را ورشکسته شدن کارخانه های تولید بتن آماده عنوان و با اشاره به نمونه ای در این باره، تصریح کرد: به عنوان نمونه 7 کارخانه بتن آماده در چابهار در حال ورشکسته شدن هستند. در بسیاری استان ها از جمله کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ... با معضل نیسان های تولیدکننده بتن مواجه هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.