بازدید سایت : ۴۳۸۰۵
نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی

دست خالی وزیر راه در ارائه برنامه‌ های عملیاتی ساخت مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه در جلسه کمیسیون، برنامه عملیاتی جهت تحقق اهداف تعیین شده درحوزه ساخت مسکن ارائه نکرد و مقرر شد در اولین فرصت جلسه دیگری برگزار می شود.

دست خالی وزیر راه در ارائه برنامه‌ های عملیاتی ساخت مسکن
تین نیوز |

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه در جلسه کمیسیون، برنامه عملیاتی جهت تحقق اهداف تعیین شده درحوزه ساخت مسکن ارائه نکرد و مقرر شد در اولین فرصت جلسه دیگری برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز، عبدالجلال ایری درباره نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، گفت: در این نشست، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت موجود اجرای قانون جهش تولید مسکن و اهداف نهایی تعیین شده برای ساخت و عرضه مسکن ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به تناقض های موجود در گزارش مربوطه به تعداد واحدهای در حال ساخت و میزان تسهیلات پرداختی با گزارش های سابق این عنوان کرد: این نشست با هدف بررسی برنامه های عملیاتی و زمان بندی شده این وزارتخانه پیرو اجرای قانون جهش تولید مسکن و تعهدات کتبی و شفاهی خانم مالواجرد پیش از رای اعتماد بود که متاسفانه در این نشست هیچ برنامه دقیق و قابل اجرایی برای تحقق اهداف ساخت مسکن ارائه نشد!

وی با انتقاد از عدم ارائه برنامه عملیاتی از سوی وزیر راه تصریح کرد: با وجود تاکیداتی که در خصوص اهمیت و ضرورت ساخت مسکن قبل و بعد از رای اعتماد به وزیر راه داشتیم، در نشستی که با این هدف تشکیل شده بود، کاملا دست خالی بودند و این امر کمی نگران کننده است کشورمان در شرایط کنونی با کمبود جدی در حوزه مسکن مواجه بوده و با گذشت زمان و عمیق تر شدن کسری ها و تداوم کم توجهی به تولید، بحران در بازار مسکن افزایش پیدا می ‎کند؛ ما نباید نسبت به موضوعی که تعهد دادیم و قانون نیز بر ما تکلیف کرده بی تفاوت باشیم و با طرح عبارات و واژه های مختلف در صدد شانه خالی کردن از بار مسئولیت باشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: لذا مقرر شد در اولین جلسه کمیسیون نشستی مشترکی میان اعضای کمیسیون عمران، وزیر راه و معاونان وی برگزار و برنامه های عملیاتی و زمان بندی شده وی ارائه و مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست به ضرورت برگزاری تشکیل شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور تاکید کردیم. ضمن اینکه مقرر شد جلسه ای با وزیر امور اقتصاد دارایی و رئیس کل بانک مرکزی پیرامون وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی برگزار کنیم و این چالش همیشگی اجرای قانون جهش تولید مسکن را رفع کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.