◄ حل مشکل تخریب راهها با اجرای بخشنامه تناژ بار
به اعتقاد یک فعال حوزه حمل و نقل کالا، یک راهکار مهم برای حفظ کیفیت راهها و جلوگیری از تخریب آنها، بازگشت به بخشنامههای قبل از سال ۹۰ در زمینه تناژ حمل بار جادهای است.
به اعتقاد یک فعال حوزه حمل و نقل کالا، یک راهکار مهم برای حفظ کیفیت راهها و جلوگیری از تخریب آنها، بازگشت به بخشنامههای قبل از سال ۹۰ در زمینه تناژ حمل بار جادهای است.
به گزارش تین نیوز، افزایش ایمنی راهها، ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات راهداری و رضایتمندی کاربران جادهای اکنون بیش از پیش مورد توجه بخش راهداری قرار گرفته به طوریکه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در چند ماه اخیر اقدامات موثری در رفع مشکلات راهها انجام داده و حتی از مردم خواسته است مشکلات جادهها را به شماره 141 گزارش کنند.
در عین حال کارشناسان حوزه راهداری همواره بر این موضوع تاکید دارند که «هزینههای ساخت و نگهداری مستمر راه تناسبی با اعتبارات و منابع ندارد و سرعت تخریب راهها، از سرعت بهسازی بسیار بالاتر است».
به گزارش تین نیوز، با توجه به این موضوع یک فعال بخش حمل و نقل جادهای و راننده و کامیوندار یکی از اصلیترین راهکارها برای حفظ کیفیت و جلوگیری از تخریب جادهها را برگشتن به بخشنامههای قبل از سال ۹۰ در زمینه تناژ حمل بار جادهای میداند.
مالک نخعی گفت: اضافه تناژ محوری ناشی از بارگیری بر اساس حداکثر ظرفیت محور و عدم توزیع یکنواخت بار بر روی کامیون، موجب عدول وزن محوری از وزن مجاز شده و ضربات دینامیکی وارد بر روسازی راه در دراز مدت باعث میشود جادههایی ناهموار داشته باشیم.
وی افزود: برای رفع این مشکل میتوان در اجرای بخشنامه اردیبهشت ۹۷ در رابطه با تناژ، دقت عمل به خرج داد.