بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

◄ چرا رانندگان کامیون با سپهتن مخالف هستند؟

در اتوبوس فضای خصوصی وجود ندارد و حتی یک آینه در بالای سر راننده قرار داره و تمامی مسافران چهره راننده را مشاهده می کنند و بر عکس.

چرا رانندگان کامیون با سپهتن مخالف هستند؟
تین نیوز

رانندگان کامیون به طور غالب با نصب سپهتن بر روی ناوگان سنگین حمل بار جاده ای موافق نیستند.

به گزارش تین نیوز، آنان در توجیه دلیل این مخالفت خود به چند دلیل اشاره می کنند، که از جمله آنها تفاوت شکل کار رانندگان کامیون با رانندگان اتوبوس است.

یکی از رانندگان کامیون در بخش نظرهای کاربران تین نیوز، در مخالفت با نصب سپهتن برای کامیون ها و به طور کلی ناوگان حمل کالا نوشت: اتاقک کامیون، حریم خصوصی راننده به حساب می آید و نصب دوربین کنجکاوی و پایش این فضای خصوصی است.

وی افزود: با این کار راننده کامیون در این فضا، احساس بسیار ناخوشایندی پیدا می کند و چیزی شبیه احساس یک متهم زندانی که درون اتاقی حبس شده و یک دوربین هم درست در مقابل صورتش کار گذاشته اند.

این راننده کامیون تاکید کرد: در حالیکه این مشکل اصلا در مورد فضای عمومی اتوبوس صدق نمی کند چرا که در اتوبوس فضای خصوصی وجود ندارد و حتی یک آینه در بالای سر راننده قرار داره و تمامی مسافران چهره راننده را مشاهده می کنند و بر عکس. یعنی یک فضای عمومی که همه حضور دارند، بود و نبود دوربین اهمیتی ندارد.

وی عنوان کرد: در صورتی که مسئولان اصرار بر رصد سرعت و مسیر بر خط ناوگان حمل بار را دارند می توانند با نصب سامانه سپهتن از نوع بدون دوربین در کامیون و در فضایی دور از دسترس، همانند داخل داشبورد نسبت به رصد سرعت و مسیر بر خط، میزان پیمایش و انطباق مسیر با بارنامه صادر شده و سایر جزییات اقدام نمایند و با رصد پیمایش ناوگان و انطباق مسیر با بارنامه، سوخت کافی در اختیار ناوگان قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: با این کار حتی در موارد خطر و سرقت هم می توان همانند یک ردیاب خودرو ، به سرعت مختصات مسیر پیمایش و لوکیشن ناوگان را به صورت لحظه ای به پلیس ارسال کرد و در این مواقع به داد راننده رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.