بازدید سایت : ۲۷۸۲۱

◄ خلا وجود سازمان حقوقی و قانونی تنظیم کننده قوانین و مقررات در حوزه صنعت ریلی

خلا وجود سازمان حقوقی و قانونی تنظیم کننده قوانین و مقررات در حوزه صنعت ریلی با ویژگی های (حقوقی، فنی، مالی، محاسباتی، ایمنی) بسیار مشهود، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

خلا وجود سازمان حقوقی و قانونی تنظیم کننده قوانین و مقررات در حوزه صنعت ریلی
تین نیوز

برخی متخصصان و کارشناسان بخش ریلی با تایید و تاکید بر نیاز بخش ریلی کشور به نهاد تنظیم گر، در عین حال معتقدند در صورت تشکیل چینی نهادی، این سازمان باید خارج از شرکت راه‌ آهن تشکیل شود.

به گزارش تین نیوز، اسدالله اسد بیگی کارشناس ریلی در مورد لزوم تشکیل سازمان تنظیم گر ریلی ( رگولاتوری ریلی) با یادآوری واگذاری های انجام شرکت در شرکت راه آهن ( راه آهن دولتی) گفت: شرکت راه آهن در گذشته و همسو با برنامه های پنجم توسعه نسبت به کاهش تصدی گری در حوزه صنعت ریلی کشور اقدام کرده است.

این کارشناس ادامه داد: در همین راستا، شرکت راه آهن با فروش کلیه واگن های باری (22500 دستگاه) و همچنین فروش واگن های مسافری (2200 دستگاه) و انتقال حدود 130 لوکوموتیو به بخش غیر دولتی و باقی ماندن خطوط ریلی و تعداد 650 لوکوموتیو، عملا در حدود 65 درصد فعالیت تصدی گری خود را کاهش داده است.

وی تاکید کرد: بنابراین، در صورت واگذاری ماشین آلات و لوکوموتیوهای اشاره شده، فقط بحث تنظیم قوانین و مقررات مربوط به حق دسترسی آزاد به شبکه ریلی باقی می ماند.

اسد بیگی با ثبت این دیدگاه در بخش نظرهای کاربران تین نیوز، خاطرنشان کرد: بر این اساس، خلا وجود سازمان حقوقی و قانونی تنظیم کننده قوانین و مقررات در حوزه صنعت ریلی با ویژگی های (حقوقی، فنی، مالی، محاسباتی، ایمنی) بسیار مشهود، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: البته سازمان حقوقی و قانونی در خصوص تنظیم کننده قوانین و مقررات در حوزه صنعت ریلی باید خارج شرکت راه آهن تشکیل شود و کلیه موارد (حقوقی، فنی، مالی، محاسباتی، ایمنی ) را بررسی، تعریف، تدوین و عملیاتی نماید.

اسد بیگی افزود: این مهم انجام نخواهد شد مگر با فعال شدن انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی کشور به همراه اتحادیه صنفی ریلی کشور در جهت ایجاد ساختارها و فرایندهای حقوقی و قانونی مرتبط با صنعت ریلی در کشور که متولی آن باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسدبیگی - اسداله

    https://static3.tinn.ir/servev2/4V66gow2RgCW/kCKHQWCp9XkPhRYmpi9XtczMgBob3nCDiphrtRulGoo,/12.pdf