بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

شرکت راه آهن و نیاز وافر به ایجاد سیستم ها و راهکارهای جدید برای افزایش درآمد

کارشناسان ریلی ایجاد سیستم ها و راهکار های جدید برای افزایش درآمد شرکت راه آهن را یکی از ضرورت های امروز این شرکت می دانند.

شرکت راه آهن و نیاز وافر به ایجاد سیستم ها و راهکارهای جدید برای افزایش درآمد
تین نیوز

همزمان با شروع به کار دولت و وزیر راه و شهرسازی جدید، شماری از فعالان و متخصصان حمل و نقلی چالش های مهم حوزه حمل و نقل را برشمرده اند که در همین راستا یک کارشناس حمل و نقل ریلی از خلاء نیروی انسانی کار آمد جهت تصدی پست های مدیریتی به دلیل کم کاری تاریخی در کادر سازی برای شرکت راه آهن را یکی از چالش های مهم این شرکت دانست و خواستار ایجاد سیستم ها و راهکار های جدید برای افزایش درآمد شرکت راه آهن شد.

به گزارش تین نیوز، فرداد فرهودی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری مهمترین چالش هایی که شرکت راه آهن با آن مواجه است را برشمرد و گفت: یکی از این چالش ها فقدان پرسنل متخصص و متعهد به کار و در واقع پرسنل با کیفیت است.

او  خلاء نیروی انسانی کارآمد جهت تصدی پست های مدیریتی به دلیل کم کاری تاریخی در کادر سازی برای شرکت راه آهن در 25 سال گذشته و پائین بودن سطح دستمزدهای پرداختی به کارکنان را از دیگر مشکلات این شرکت دانست و افزود: متوسط میزان دریافتی پرسنل راه آهن به هیچ وجه با زحماتشان قابل مقایسه نیست و این باعث خروج کارکنان با کیفیت از سیستم در سال های اخیر شده است.

فرهودی گفت: سامان دهی واگذاری امور در راه آهن به بخش خصوصی از سیستم کمی به سیستم کیفی به زبان دیگر از نفر محور به کیفیت محور برای بالا بردن بهره وری، ایجاد سیستم ها و راهکار های جدید برای افزایش درآمد شرکت راه آهن برای بالا بردن پرداختی به کارکنان جهت حفظ کارکنان با کیفیت و تثبیت ساختار سازمانی موثر و منسجم در راه آهن در راستای کنترل عملکرد بخش های خصوصی همکار، از دیگر ضرورت های این بخش است.

این کارشناس تاکید کرد: ایجاد روش های درست و قانونمند برای ارتقای افراد به پست های کلیدی و احراز از اعمال سلیقه های سیاسی و فردی در ارتقای افراد، توجه ویژه به آموزش موثر پرسنل نه آموزش های فیک و بی حاصل و ایجاد ساز و کارهای مناسب جهت برخورد فیمابین کارفرما و پیمانکار به گونه ای که منافع هر دو طرف در این راستا حفظ شود نیز از اقداماتی است که لازم است در شرکت راه آهن انجام شود.

فرهودی ادامه داد: حال سوال اینست که فارغ از اینکه چه کسی مدیرعامل شرکت راه آهن خواهد شد آیا مقام عالی وزارت قادر است برای حل مشکلات ذکر شده حمایت های لازم را از مدیرعامل منصوب شده خود به عمل آورد؟ تکالیف قانونی راه آهن در گرو عمل به قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی می باشد و آیا تا کنون قوانین درست اجرا شده است، اگر اجرا شده باشد چرا باید حالا شاهد شرایطی باشیم که عملا راه آهن نتواند از عهده تکالیف خود برآید؟

وی عنوان کرد: مشخص است مدیرعامل فعلی راه آهن سعی خود را برای جبران عقب ماندگی های تاریخی راه آهن که بخشی از آن به علت سوء مدیریت ها گذشته و بخشی از آن به علت عدم اجرای قوانین مصوب مجلس به وجود آمده است انجام داده اما باید برای نفر بعدی یا حتی ابقای ایشان در نظر داشته باشیم که حمایت های ویژه از شرکت راه آهن لازم است، به طور مثال افزایش اعتبارات سالیانه (به دلیل افزایش نرخ ارز)، مجوز های خاص جهت جذب و تزریق نیرو های کار آمد و هچنین بالا بردن سطح دریافتی پرسنل راه آهن در نظر قرار گیرد. 

فرهودی با بیان این که پائین آوردن سطح توقعات نمایندگان مجلس که عموما خارج از برنامه های مصوب می باشد نیز لازم است، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت حتی انتخاب بهترین مدیرعامل با 20 سال سابقه راه آهنی و یا مدیرعامل با سابقه مدیریتی نتوانیم منابع مالی و منابع انسانی را برای مدیر عامل انتخاب شده فراهم کنیم، کارساز نخواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    مطلب معقول و منصفانه ای است.
    تشکر از جناب فرهودی عزیز

  • ناشناس

    اولین و بهترین راه دست دزد ها باید از راه‍ آ هن قطع بشه