بازدید سایت : ۳۷۸۲۷

◄ بهره وری حمل و نقل جاده ای و کامیون ها با مدیریت زمان / خدمات حمل و نقل را نمی شود مثل کالا دپو کرد

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای گفت: بهره وری در حمل و نقل متاثر از مدیریت زمان است.

بهره وری حمل و نقل جاده ای و کامیون ها با مدیریت زمان / خدمات حمل و نقل را نمی شود مثل کالا دپو کرد
تین نیوز |

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای در مورد توقف طولانی مدت کامیون ها در پایانه های مرزی و گمرکات گفت:  بهره وری در حمل و نقل متاثر از مدیریت زمان است.

به گزارش تین نیوز، محمد مهدی هراتی زاده در بخش نظرهای این شبکه خبری افزود:  خدمات حمل و نقل را نمی شود مثل کالا دپو و انبار کرد بلکه باید با سرعت و زمان استاندارد از خدمات حمل و نقل بهره برداری کرد تا هزینه خواب سرمایه را که با توجه به سوختن مدل کامیون خودش هزینه است با محوریت ایمنی و کاهش ریسک، مدیریت نمود.

او گفت: اگر در قراردادهای مشارکت و مباشرت حمل ضمانت شده، هزینه توقف کتبا درج می گردید قطعا صاحبان کالا و گمرک رویکرد دیگری داشتند.

این فعال حمل و نقل جاده ای ادامه داد: به نظرم گمرک باید نسبت به ضوابط اظهار و ثبت اطلاعات محموله های صادراتی در مبداء تجدید نظر نماید یعنی صاحب کالا بتواند قبل از بارگیری و ارسال اطلاعات ناوگان نوبت گمرک مقصد را رزرو و ویرایش نماید و این فاصله زمانی نوبت خروج از مرز را بدون اتلاف وقت و اجیر نمودن کامیون بگذراند تا در فاصله زمانی مناسب با توجه به مسافت و زمان های لازم بارگیری خودشان را روز مشخص سر نوبت به مقصد برسانند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی دیگر نیازی نیست که کامیونها را زیر بار نگهدارند. البته تغییراتی هم در روابط و مناسبات بازار روی خواهد داد.

او این تغییرات را برشمرد و کفت: اولا روابط نا سالم موجود نوبت در اداره پایانه ها و گمرک از بین می رود دوم نرخ حمل قطعا با کاهش یا تثبیت بدون نوسان تعدیل می گردد سوم بسیاری از مشاغل حاشیه پایانه ناشی از توقف طولانی هم متعادل می گردند.

وی تاکید مرد: البته پدیده دلالی و سهم خواهی های بخش حمل و نقل و تجارت و بازرگانی موضوع حق انتخاب متصدی حمل که اسناد حمل حاوی سهم بیست درصدی کمیسیون ، دیون دولتی... با ماهیت عدم توازن و پرداخت های نیابتی در سند ذی حسابی وجوهات اداره نشده،  عملیاتی می گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.