◄ دعوت از بازیگران و سیاست گذاران اصلی حوزه خودروهای برقی
دبیر اولین همایش خودروهای آینده در آیین افتتاحیه این مراسم، گفت: با عزم ملی و با گام های استوار به سمت خودروهای برقی گام برداشته ایم .
دبیر اولین همایش خودروهای آینده در آیین افتتاحیه این مراسم، گفت: با عزم ملی و با گام های استوار به سمت خودروهای برقی گام برداشته ایم .
به گزارش تین نیوز، سید شهریار زینی در این مراسم گفت: همه ساله در روزهای پایانی پاییر و اوایل زمستان، معضل آلودگی هوا موجب تعطیلات تهران، کلانشهرها و شهرهای صنعتی می شود، فارغ از این که تعطیلات تاثیرات سوئی بر اقتصاد کشور دارد، اما به دلیل تاثیرات سوء آلاینده های زیست محیطی سلامت انسان و محیط زیست به مخاطره افتاده است.
دبیراولین همایش خودروهای آینده ادامه داد: سالیانه چند میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست میدهند و مرگومیر ناشی از هوای آلوده به طور خاص مربوط به بیماریهایی چون آسم، برونشیت، تنگی نفس، حملات قلبی و آلرژیهای مختلف تنفسی است.
زینی ادامه داد: آلودگی هوا یعنی افزایش میزان گازهای سمی و ذرات ریز جامد و مایع در هوا در غلظتهایی که تهدیدکننده سلامتی هستند و میتواند برای انسان مضر باشند. آلودگی بالای سوخت های فسیلی سبب شده که استفاده از این سوخت ها برای حفظ محیط زیست روز به روز کاهش یافته و صنایع رویکرد ویژه ای بر انرژی های پاک داشته باشند.
دبیر اولین همایش خودورهای آینده عنوان کرد: توسعه وسایط نقلیه برقی،کاهش حفظ محیط زیست، کاهش مصرف سوخت فسیلی، کاهش آلایندگی ها و بکارگیری فناوری های نوین را به دنبال خواهد داشت.
زینی اضافه کرد: کشورهای پیشرفته در حال جایگزینی خودروهای برقی به جای خودورهای با سوخت فسیلی هستند به صورتی که بین سال های 2017 تا 2018، تعداد این خودورها 60درصد افزایش یافت و در عین حال کشورهای اروپایی با سیاست گذاری های جدید، تردد خودروهای با سوخت فسیلی را از سال 2025 ممنوع خواهند کرد.
دبیر اولین همایش خودروهای آینده ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت، سیاست گذاران و همراهی شرکت های دانش بینان صنعت ساخت و استفاده خودروهای برقی بیش از گذشته رو به پیشرفت برود.
زینی فرهنگ سازی و توسعه زیرساخت های مرتبط با توسعه خودوها و وسایل نقلیه برقی ، دعوت از بازیگران و سیاست گذاران اصلی این حوزه در دستگاههای مختلف اجرایی به منظور رفع موانع توسعه برقی سازی خودروها و زیرساختهای مورد نیاز آن و همراه کردن دستگاه های مختلف اجرائی در این حوزه را از اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: شناسایی و شبکه سازی شرکت های دانش بنیان توانمند در حوزه برقی سازی (Electrification)، ارائه نیازها و گلوگاههای صنایع خودروسازی بزرگ کشور در برقیسازی خودروها در قالب Revers Pitchو ارائه توانمندی شرکت های دانشبنیان داخلی در بومی سازی فناوری های کلیدی در قالب Pitch از دیگر اهدافی است که در این همایش به دنبال دستیابی به آنها هستیم.
دبیر اولین همایش خودروهای آینده این همایش را ماحصل یک سال و نیم تلاش ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و خمل و نقل پیشرفته معاونت علی و فنی ریاست جمهوری قلمداد کرد و گفت: از تمام فرهیختگان، متخصصانو صاحبنظران حاضر در همایش می خواهیم که این ستاد را توسعه زیست بوم حمل و نقل پاک مبتنی بربهره گیری از دانش الکترونیکی یاری دهند.
سلام.دو صد گفته اندر مزایای خودرو برقی چون نیم کردار نیست.
لطفا بفرمایید خودرو برقی چند تمام میشود؟ مصرف کننده در انتخاب خودرو به جیبش توجه میکند نه به موعظه های زیست محیطی.