بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

اجرای ۶ پروژه شاخص در حوزه نگهداری راه‌ های استان هرمزگان

از ابتدای خرداد ماه تا پایان مهر ماه بیش از ۲۱۵ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان هرمزگان انجام شده است.

تین نیوز |

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با یادآوری از اینکه یکی از وظایف مهم ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها نگهداری راه ها است، خاطرنشان کرد: این وظایف در حوزه این معاونت، در چهار حوزه شامل نگهداری راه ها، نگهداری ابنیه فنی راه ها، ایمنی راه و حریم و حوزه ماشین آلات به صورت مستمر پیگیری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علیرضا محمدی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۹۲ میلیارد تومان در معاونت راهداری در حال پیشبرد است، افزود: بیشترین پروژه ها شامل تعریض و بهسازی، روکش آسفالت و آسفالت حفاظتی به طول ۷۸۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۱۴ میلیارد تومان در حوزه اداره نگهداری راه ها در دست انجام است.

وی در تشریح بخشی از عملکرد حوزه نگهداری راه ها اظهار کرد: از ابتدای خرداد ماه تا پایان مهر ماه بیش از ۲۱۵ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود: تعریض و بهسازی به طول ۶۷ کیلومتر، لکه گیری، بهسازی و روکش آسفالت به طول ۴۰۵ کیلومتر، اجرای آسفالت حفاظتی به طول ۳۰۰ کیلومتر، تکمیل بلوار محور تیاب- حکمی و منظرآرایی محور بندرعباس- گچین از جمله برنامه های جاری و در دست اقدام این حوزه است.

محمدی اضافه کرد: بهسازی محور پدل- لمزان؛ تعریض و بهسازی محور میناب- سندرک- بشاگرد؛ تکمیل، تعریض وبهسازی محور جغین؛ تعریض و بهسازی محور بستک- بندرعباس (تنگ بستک- چاهبنارد)؛ تعریض، بهسازی و روکش آسفالت تیاب- حکمی- میناب و بهسازی و تعریض محور فین و اتصال به بزرگراه سیرجان- بندرعباس، از جمله پروژه های شاخصی است که با پیشرفت های فیزیکی مطلوب در حال انجام است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که اهم مشکلات، موانع و چالش های اداره نگهداری راه ها چیست، اظهار کرد: کمبود اعتبارات تخصیصی، تورم و گرانی مصالح برای برنامه ریزی اجرای پروژه ها اصلی ترین مسئله است.

وی افزود: گرانی مصالح سبب عدم استقبال پیمانکاران در مناقصات و کارهای اجرایی قابل واگذاری شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، کمبود ماشین آلات و فرسودگی آن ها به دلیل شرایط خاص استان را چالش دیگری دانست و افزود: در ادارات شهرستان ها نیز با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم.

محمدی با بیان اینکه کمبود قیر و نبود به موقع آن به خصوص در پروژه های نگهداری راه ها، ما را با مسئله رو به رو کرده است، گفت: نبود مصالح مناسب در بخش های شرق استان خصوصا جاسک و بشاگرد، نبود پیمانکار و عدم استقبال پیمانکاران در بخش هایی از حوزه غرب استان و بالا رفتن یکباره قیمت قیر و لزوم تامین نقدینگی برای خرید قیر از چالش های دیگری است که این حوزه به طور مستمر در حال پیگیری و حل آن است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.