بازدید سایت : ۴۷۷۱۴

نجات افراد مضطر در مناطق کم عمق مهم ترین کاربر‌ی شناور نجات است

با اتمام عملیات بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این شناور به چرخه فعالیت‌ های دریایی بازگشت.

نجات افراد مضطر در مناطق کم عمق مهم ترین کاربر‌ی شناور نجات است
تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اتمام عملیات بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این شناور به چرخه فعالیت‌ های دریایی بازگشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردری هرمزگان ؛ "مهدی بروغنی" روز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه جاری افزود : یک فروند شناور جستجو و نجات سبک وزن و پرسرعت معروف به Rib مخصوص انجام عملیات در نقاط کم عمق و سواحل پس از بازسازی در سرسره بندر شهید رجایی به آب اندازی شد.‌

وی در توضیح مشخصات فنی شناور یاد شده گفت: این شناور با آبخور کمتر از نیم متر و سبک وزن بعد از نصب کولار به آب اندازی شد تا بعد از انجام سایر تنظیمات آماده به کار  شود.

معاون فنی و نگهداری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد : این شناور با سرعت حداکثر ۴۰ گره دریایی دارای هشت متر طول، سه متر عرض و ۳۰ سانتیمتر آبخور است.

بروغنی مهم‌ ترین ماموریت و کاربر‌ی این شناور را نجات افراد مضطر در مناطق کم‌ عمق و سواحل عنوان کرد که سایر شناورها قادر به انجام عملیات جستجو و نجات در آن مناطق  نیستند.

خاطرنشان می‌ شود ؛ نیمه فروردین‌ ماه امسال نیز با پایان کار تعمیرات اساسی و زیر آبی یدک‌کش‌ های 'محرم و عسلویه ۲ از بندر بوشهر' در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این دو یدک‌کش نیز به چرخه خدمات دریایی برگشتند.

'سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی' علاوه بر یدک‌کش‌ های خود در راستای حفظ و ارتقا توان عملیاتی بنادر کشور اقدام به انجام تعمیرات شناورهای سایر بنادر کرده و سهم به‌ سزایی در اشتغال، افزایش توان علمی و فنی و تعمیراتی نیروهای بومی کشور را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.