بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
استاندار هرمزگان:

◄ سازمان بنادر به توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی هرمزگان اهتمام دارد

استاندار هرمزگان افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر کشور و به ویژه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران را نمونه ای شاخص از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به ویژه شخص رییس جهمور شهید دانست.

سازمان بنادر به توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی هرمزگان اهتمام دارد
تین نیوز

مهدی دوستی در حاشیه بازدید از طرح های توسعه و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی اظهار داشت: در سال های اخیر دو چالش اصلی در بنادر کشور به صورت عام و در بنادر استان هرمزگان به صورت خاص بحث مساله مواد معدنی و مساله غلات و کشاورزی مطرح بود که این خوشبختانه رفع این چالش در دولت سیزدهم با کمک بخش خصوصی دنبال شد.  

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، دوستی یادآور شد: با توجه به اهتمام ویژه دولت سیزدهم در حمل و نقل چند وجهی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر و در راستای افزایش سهم مواد معدنی در حمل و نقل ریلی بندر شهید رجایی و توسعه بخش معدن، ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه لجستیک، تسهیل و کاهش هزینه های فعالیت معدنی در کشور، قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث پایانه مکانیزه غلات به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در بندر شهید رجایی منعقد شد. 

استاندار هرمزگان در این رابطه به آغاز عملیات اجرایی پایانه های سرمایه گذاری پایانه های مکانیزه مواد فله معدنی و غلات در بندر شهید رجایی روز 13 خردادماه سال جاری به دستور وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد. 

دوستی بحث توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی را یکی از فعالیت های مهم و شاخص سازمان بنادر و دریانوردی در این استان برشمرد و بهره برداری از پنج اسکله گردشگری شناور در بنادر استان با رویکرد خدمات رسانی به جامعه محلی هفته گذشته را نمونه دیگری از این اهتمام عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به همت رییس جمهور شهید هفت بندر در استان هرمزگان راه اندازی شده است، ادامه داد: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، بنادر سیریک، ابوموسی، پارسیان، جاسک و خمیر و تعدادی بنادر شیلاتی یک رکورد در استان هرمزگان محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: تکمیل و به بهره برداری رسیدن بندر یک بخش آن ساخت و ساز است؛ بخشی های مهم دیگر آن استقرار تجهیزات نرم افزاری و هماهنگی بین ادارات و سازمان های خدمات دهنده می باشد که تمامی این ها به همت رییس جمهور شهید به سرانجام رسیده است. 

دوستی در بحث اهمیت توسعه گردشگری دریایی به طرح احداث بنادر نخل ناخدا به ارزش سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم و همت سازمان بنادر اشاره کرد.

وی در بخش دیگری بیان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم اهتمام دولت سیزدهم در حوزه بنادر موضوع توسعه ریلی بوده است که در آخرین سفر رییس جمهوری شهید به استان هرمزگان، هزار میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص داده شد که درحال انجام است. 

استاندار هرمزگان احداث هنرستان های جوار دریایی را یکی دیگر از فعالیت های مهم بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان برشمرد و افزود: متناسب با صنایع و ظرفیت های مختلف استان این هنرستان ها طرح ریزی شده است.  

دوستی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم خود را محدود به مباحث دریایی نکرد؛ بلکه همزمان توسعه پسکرانه های شمال و جنوب حضور با هدف ترانزیت امن و سریع را دنبال کرده است.  

گفتنی است؛ امروز یک شنبه 20 خرداد استاندار هرمزگان، علی اکبر صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیات عامل از روند عملیات اجرایی طرح های عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.