بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ آغاز ارزیابی شاخص های ایمنی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ارزیابی شاخص های ایمنی و مدیریت بحران در بندر شهید رجایی با هدف حصول اطمینان از اجرای الزام ها و استانداردهای کنوانسیون های بین المللی آغاز شده است.

آغاز ارزیابی شاخص های ایمنی در بندر شهید رجایی
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ارزیابی شاخص های ایمنی و مدیریت بحران در بندر شهید رجایی با هدف حصول اطمینان از اجرای الزام ها و استانداردهای کنوانسیون های بین المللی آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حسین عباس نژاد" امروز دوشنبه در نشستی مربوط به آغاز ارزیابی شاخص های ایمنی، حریق، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بندر شهید رجایی اظهارداشت: ارزیابی شاخص های کلی این مجتمع بندری در دو حوزه بررسی عملکرد بخش حاکمیتی و بخش خصوصی انجام می شود.

وی لزوم نظارت دقیق بر فرآیندهای جاری در بندر در راستای پیشگیری از سوانح و حوادث جانی و آلودگی های محیط زیست را یادآور شد و ادامه داد: در حوزه بخش خصوصی تمامی تامین کنندگان براساس شاخص های اصلی ۵۳ گانه مورد ممیزی قرار خواهند گرفت.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ در طول سال گذشته نیز شرکت های خصوصی و پیمانکاران توسط کارشناسان HSE این مجتمع بندری مورد ممیزی و نظارت قرار گرفتند و ارتقای قابل توجهی در این بخش صورت گرفته است. 

عباس نژاد گفت: از آنجاییکه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری کشور دارای تنوع کالا و خدمات بوده، به تبع آن ظرفیت خطرات و ریسک های ایمنی، بهداشت و محیط زیست در این بندر نیز متعدد و متنوع خواهد بود، ممیزان باید بر ارزیابی شرکت های بخش خصوصی به صورت ویژه توجه و تمرکز داشته باشند. 

وی در این رابطه به اثرگذاری این اقدام اشاره کرد و افزود: نتایج پایش سالیانه شاخص های ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توسط ارزیابان متخصص در شناسایی نقاط ضعف و قوت هدف گذاری و برنامه ریزی اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست به منظور بهبود و ارتقای وضعیت موجود تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه بخش زیادی از فعالیت های بنادر برون سپاری شده است، پیاده سازی و رعایت اصول و الزامات HSE توسط شرکت های بخش خصوصی را در ارتقای سطح شاخص های ایمنی و دستیابی به بندر ایمن، بدون حادثه و سبز امری ضروری دانست.  

گفتنی است؛ ارزیابی شاخص های ایمنی، حریق، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بندر شهید رجایی که از روز شنبه 19 خرداد توسط ۱۲ ارزیاب متخصص به مدت پنج روز آغاز شده، گزارش نهایی آن روز چهارشنبه این هفته جمع بندی و در نشست اختتامیه اعلام خواهد شد.

ممیزی بنادر تجاری

ممیزی بنادر تجاری 2

ممیزی بنادر تجاری 3

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.