بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ بیش از ۱.۸ میلیون تُن ترانزیت در بنادر هرمزگان ثبت شد/ ترانزیت بیش از 1.5 میلیون تُن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مجموع ترانزیت داخلی و خارجی بنادر این استان را از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه امسال یک میلیون و 875 هزار و 16 تُن اعلام کرد.

بیش از ۱.۸ میلیون تُن ترانزیت در بنادر هرمزگان ثبت شد/ ترانزیت بیش از 1.5 میلیون تُن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی
تین نیوز

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مجموع ترانزیت داخلی و خارجی بنادر این استان را از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه امسال یک میلیون و 875 هزار و 16 تُن اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، حسین عباس نژاد روز دوشنبه چهارم تیرماه در تشریح عملکرد ترانزیت بنادر این استان در سه ماهه امسال اظهار کرد: یک میلیون و 477 هزار و 192 تُن کالا از طریق بنادر هرمزگان در بخش ترانزیت خارجی ثبت شد.

عباس نژاد با بیان اینکه یک میلیون و 296 هزار و 420 تن از ترانزیت خارجی مربوط به بندر شهید رجایی بوده است، عملکرد بنادر لنگه و شهید باهنر را در این بخش به ترتیب 126 هزار و 461 تُن و 18 هزار و 504 تُن اعلام کرد.

وی گفت: در بخش داخلی نیز 427 هزار و 824 تن کالا از طریق بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه و قشم ترانزیت شد که از این میزان 426 هزار و 752 تُن مربوط به بندر شهید رجایی است.

 عباس نژاد در ادامه سهم بندر شهید رجایی از ترانزیت نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان را نیز یک میلیون و 723 هزار و 172 تُن اعلام کرد که یک میلیون و 649 هزار و 292 تُن آن مربوط به ترانزیت غیرنفتی است.

 وی میزان ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی در سه ماهه امسال را 73 هزارو 880 تُن اعلام کرد و ادامه داد: در بخش ترانزیت غیرنفتی نیز بندرلنگه با 127هزار و 400 تُن و بندر شهید باهنر با 18 هزارو 516 تُن در رتبه های بعدی قرار دارند.

 عباس نژاد اضافه کرد: در دو ماهه امسال نیز یک میلیون و 422 هزار و 428 تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر استان هرمزگان ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

 گفتنی است؛ در سال 1402 نیز هفت میلیون و 685 هزار و 21 تن با 13 درصد افزایش در بخش ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر استان هرمزگان به ثبت رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.