بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

دریانوردان مهره اصلی تجارت دریایی هستند

با توجه به جایگاه دریانوردان در صنعت دریانوردی و رویکرد اقتصاد دریامحور کشور، یکی از اولویت های اصلی سازمان بنادر توسعه کمی و کیفی دریانوردان است.

دریانوردان مهره اصلی تجارت دریایی هستند
تین نیوز

مدیر بنادر شهید باهنر و شرق هرمزگان «دریانوردان» را مهره اصلی تجارت دریایی دانست و گفت: با توجه به جایگاه دریانوردان در صنعت دریانوردی و رویکرد اقتصاد دریا محور کشور، یکی از اولویت های اصلی سازمان بنادر توسعه کمی و کیفی دریانوردان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمد حسینی تختی با گرامیداشت ۲۵ ژوئن(مصادف با چهارم تیرماه) روز جهانی دریانورد و تبریک این روز به همه دریانوردان، اظهار کرد: تقریبا ۹۰ درصد حمل و نقل تجاری دنیا، از طریق کشتی و دریا انجام می شود.  

حسینی تختی با اشاره به علت نامگذاری روز جهانی دریانوردان، افزود: تاریخچه نام گذاری«روز جهانی دریانورد» بر می گردد به کنفرانس بازنگری کنوانسیون استانداردهای آموزشی و گواهینامه های دریانوردی که در ژوئن ۲۰۱۰ میلادی در شهر مانیل برگزار شد و در نگارش جدید این کنوانسیون تدوین و در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۰ به تصویب رسید. 

وی خاطرنشان کرد: براساس شواهد موجود، بخش مهمی از تاریخ بشر از کرانه های خلیج فارس آغاز شده است، بنابراین، خلیج فارس نخستین دریایی است که انسان ها روی آن با قایق های کوچک دریانوردی کرده اند. 

به گفته حسینی تختی؛ در حال حاضر هزاران کشتی تجاری در سراسر دنیا به جابجایی محموله های تجاری می پردازند و حضور ۱۵۰ کشور با همکاری بیش از یک میلیون دریانورد در ناوگان جهانی به ثبت رسیده است. 

این مقام مسئول گفت: با توجه به اهمیت مساله ایمنی در دریا که به طور مستقیم با جان دریانوردان سر و کار دارد، مجموعه بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز در صدد ارتقا دانش دریانوردانی است که از طریق این بندر فعالیت دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.