بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

ترانزیت بیش از ۵۵ هزار خودرو از بندر لنگه به آسیای میانه

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به کسب جایگاه چهارم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در سطح بنادر ایران از جابه جایی ۵۵ هزار و ۸۷ دستگاه خودروی ترانزیتی خبر داد.

ترانزیت بیش از ۵۵ هزار خودرو از بندر لنگه به آسیای میانه
تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به کسب جایگاه چهارم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در سطح بنادر ایران از جابه جایی ۵۵ هزار و ۸۷ دستگاه خودروی ترانزیتی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مرتضی سالاری امروز یک شنبه ۱۰ تیرماه میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان در سه ماهه سال جاری را یک میلیون و ۳۸۱ هزار و ۶۱۶ تن اعلام کرد.

سالاری ادامه داد: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، ۷۰۱ هزار و ۵۴۴ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و ۶۸۰ هزار و ۷۲ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

به گفته وی از مجموع صادرات انجام شده، یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۶۷ تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی با افزایش ۱۴ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه جا شد.

سالاری گفت: از این میزان عملیات ۷۰۳ هزار و ۹۲۶ تن فرآورده نفتی با ۳۹ درصد افزایش و ۴۶۰ هزار و همچنین ۲۴۱ تن نیز مربوط به فرآورده غیرنفتی بوده که با رویه کابوتاژ انجام شده است.  

پرچم داری بنادر غرب هرمزگان در جابه جایی بیش از ۳۹ هزار  TEU  کانتینر یخچالی

وی در ادامه به عملکرد کانتینر یخچالی در بنادر غرب اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۳۹ هزار و ۴۶۲ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۴۰۸ هزار و ۲۸۴ تن تخلیه و بارگیری شد که در این بخش ۱۶ درصد افزایش به ثبت رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان هرمزگان در مدت یاد شده را ۱۹ هزار و ۷۳۱ TEU با تناژ ۲۰۴ هزار و ۱۴۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی داشته است.

سالاری اضافه کرد: بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و امکان رمپ گذاری همزمان ۱۲ شناور حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران محسوب می شود.

ترانزیت بیش از ۵۵ هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به آسیانه میانه و عراق

وی بیان کرد: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده نیز به ۱۲۹ هزار ۷۵۳ تن رسید که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش به ثبت رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به کسب جایگاه چهارم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در سطح بنادر ایران از جابه جایی ۵۵ هزار و ۸۷ دستگاه خودروی ترانزیتی خبرداد.

سالاری گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۷۳۰ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۹ هزار و ۱۸۱ کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و حمل شدند.

جابه جایی نزدیک به پنج هزار مسافر در مسیرهای بین المللی

وی در بخش پایانی صحبت های خود از ترابری ۲۷۵ هزار و ۴۲۶ مسافر دریایی، گردشگران داخلی و بین المللی در بنادر غرب استان خبرداد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد: از این میزان ۲۷۰ هزار و ۴۳۲ نفر آن در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابه جا شدند و ۴ هزار و ۹۹۴ نفر مسافر نیز به مقصد امارات متحده عربی رفت وآمد کردند.

ورود و خروج بیش از هشت هزار شناور

سالاری با اشاره به اینکه بنادر غرب هرمزگان با ورود و خروج هشت هزار و ۴۲۹ فروند شناور همچنان پرترددترین بندر کشور است، افزود: از این میزان جابه جایی ۷۳۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۷ هزار و ۶۹۵ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

وی اضافه کرد: در سه ماهه امسال نیز با دریافت ۱۲ پیام اولیه و ۳۶ عملیات جستجو و نجات، نجات جان ۱۱ نفر در آب های حوزه استحفاظی بنادر غرب استان هرمزگان به ثبت رسید.

«بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه و عراق جایگاه نخست این حوزه را از بین ۲۹ بندر فعال کشور به خود اختصاص داده است».

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.