بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

تهیه سند جامع سرمایه گذاری در هرمزگان/ مقدمات لازم برای ورود فعالان اقتصادی فراهم شد

نخستین سند جامع و مرجع سرمایه گذاری هرمزگان در راستای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری استان تهیه و مقدمات لازم برای ورود فعالان اقتصادی فراهم شده است.

تهیه سند جامع سرمایه گذاری در هرمزگان/ مقدمات لازم برای ورود فعالان اقتصادی فراهم شد
تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از تهیه سند راهبردی سرمایه گذاری و آغاز مطالعات اطلس سرمایه گذاری هرمزگان خبر داد و گفت: نخستین سند جامع و مرجع سرمایه گذاری هرمزگان در راستای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری استان تهیه و مقدمات لازم برای ورود فعالان اقتصادی فراهم شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عادل شهرزاد با اشاره به تهیه سند راهبردی سرمایه گذاری هرمزگان، گفت: این سند اولین سند جامع و مرجع در سرمایه گذاری است که به منظور احصا و شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری، شناسایی ظرفیت های جغرافیایی استان جهت توسعه سرمایه گذاری ،تعیین و دسته بندی اولویت ها متناسب با موقیت های جغرافیایی (محدوده های صنعتی و معدنی ، محدوده های کشاورزی و شیلاتی ، مناطق غیر برخوردار ، نوار ساحلی ، جزایر) ، انطباق سند با اسناد بالادستی (آمایش سرزمین، مدیریت یکپارچه نوار ساحلی، سند توسعه مکران) ، طبقه بندی سرمایه گذاری ها به چهار دسته شامل راهبردی، بزرگ مقیاس، اولویت دار و عمومی براساس مزیت ها، نیازها و استعدادهای استان و تخصیص مشوق های متناسب با اهمیت هر دسته و طبقه تهیه شده است.

شهرزاد با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرمزگان دارای بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و اعلام می کنیم که همه مقدمات لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم است.

وی به ظرفیت های حمل و نقل استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت بندر، راه آهن و زیر ساخت های حمل و نقل استان فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در هرمزگان است که علاوه بر آن سواحل ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری هرمزگان از پارسیان تا جاسک و جزایر چهارده گانه استان، سراسر مستعد سرمایه گذاری است و این فرصت طلایی را نباید از دست داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، با اشاره به اطلس سرمایه گذاری در هرمزگان ، بیان کرد: تهیه این اطلس (نقشه) در ۲ فاز اجرا خواهد شد که فاز نخست آن جمع آوری لایه های اطلاعاتی اراضی ملی و پهنه های قابل واگذاری، احصا و بارگذاری داده ها و اطلاعات مربوط به حریم ها و زیر ساختها است.

وی با اشاره به فاز دوم اطلس سرمایه گذاری استان هرمزگان گفت: فاز دوم این اطلس پس از اتصال ۲۱ دستگاه اجرائی به سامانه مربوط، با شناسایی و بارگذاری ۴۱۵ لایه اطلاعاتی (مربوط به فاز دوم) در سامانه به پایان خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.