بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

جابه جایی ۲۵۰ هزار مسافر از طریق راه آهن هرمزگان

۲۵۰ هزار مسافر در سه ماهه نخست امسال از طریق قطارهای مسافری و راه ریلی در این استان جابه جا شدند.

جابه جایی ۲۵۰ هزار مسافر از طریق راه آهن هرمزگان
تین نیوز

مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان گفت: ۲۵۰ هزار مسافر در سه ماهه نخست امسال از طریق قطارهای مسافری و راه ریلی در این استان جابه جا شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علیرضا نصیری برازنده در این رابطه اظهار کرد: جا به جایی و انتقال این تعداد مسافر به وسیله ۲ هزار و ۲۶۶ رام قطار انجام شده است.

نصیری برازنده ادامه داد: در این مدت ۱۲۳ هزار و ۹۴۵ مسافر از طریق قطارهای مسافری وارد هرمزگان و ۱۲۶ هزار و ۶۶ نفر مسافر از این استان خارج شده اند.

وی توضیح داد: جا به جایی این تعداد مسافر به صورت رفت و برگشت از بندرعباس به تهران، مشهد و اصفهان صورت گرفته است.

نصیری برازنده اضافه کرد: اداره کل راه آهن هرمزگان یکهزار و ۷۰۲ کیلومتر مسیر ریلی با هفت ایستگاه را زیر پوشش دارد.

وی گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۸۹ واگن با تناژ ۶۵۳ هزار و ۶۷۳ تن کالای ترانزیتی به خطوط تخلیه این اداره کل برای انجام عملیات تخلیه بار واگذار شد که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ در تعداد واگن و تناژ ۳۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان بیان کرد: این اداره کل در حوزه تخلیه محمولات داخلی و ترانزیتی نیز در سال گذشته با تخلیه ۱۴۵ هزار و ۱۶۹ واگن به تناژ هشت میلیون و ۸۸۳ هزار و ۷۷۹ تن در تعداد واگن هشت درصد و در تناژ ۹ درصد رشد عملکرد داشته است.

وی افزود: همچنین عملکرد کلی تخلیه و بارگیری این اداره کل سال گذشته با تخلیه و بارگیری بیش از ۲۵۱ هزار و ۵۷۲ واگن به تناژ ۱۵ میلیون ۶۲ هزار و ۶۶۱ تن در تعداد واگن و تناژ ۲ درصد افزایش یافته است.

نصیری برازنده اعلام کرد: بیشترین محمولات بارگیری و تخلیه شده در این مدت مواد معدنی مانند کانتینر، بالاست، آهن آلات، کانتینر مس و گوگرد بوده است.

وی با اشاره به میزان جابجایی مسافر توسط راه آهن استان هرمزگان گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار نفر سال گذشته برای مسافرت، قطار را انتخاب و از خدمات ریلی در این استان استفاده کرده اند.

مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان با بیان اینکه جابجایی مسافر ریلی استان هرمزگان تنها از طریق ایستگاه راه آهن بندرعباس انجام نمی شود، افزود: در هرمزگان هفت ایستگاه وجود دارد که این جابجایی ها از ایستگاه های مسافری اداره کل راه آهن هرمزگان در بندرعباس، فین، زاد محمود، تزرج، سیرجان، خاتون آباد و احمدآباد انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.