بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

جلسه هم اندیشی انجمن های صنفی حمل ونقل بین المللی در هرمزگان

جلسه هم اندیشی انجمن های صنفی حمل ونقل بین المللی در استان هرمزگان برگزار شد و در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تسهیل مناسبات حمل ونقلی مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه هم اندیشی انجمن های صنفی حمل ونقل بین المللی در هرمزگان
تین نیوز

جلسه هم اندیشی انجمن های صنفی حمل ونقل بین المللی در استان هرمزگان برگزار شد و در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تسهیل مناسبات حمل ونقلی مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، جوادهدایتی، مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این جلسه بیان داشت: برای تسهیل مناسبات حمل و نقلی اهداف بایستی، ابتدا یک کمیته کارشناسی جهت آسیب شناسی و ارائه پیشنهاد صحیح برای تحقق و جهش در ترانزیت کالا ایجاد شود.

هدایتی تاکید کرد: آسیب شناسی بایستی منطقه ای باشد. برای اینکه جهش ترانزیت را داشته باشیم این را حتما باید در اولویت قرار دهیم. در برنامه هفتم، هدف این است که ۴۰ میلیون تن کالا ترانزیت شود و یک خط سرویس به هندوستان ایجاد شود؛ زیرا در حال حاضر کالای هندوستان به هند می رود.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی بنادر جنوبی ایران برای انتقال کالاهای کشورهای آسیای مرکزی و دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند، افزود: برای تجاری سازی این مسیر، آماده اجرای برنامه حمل آزمایشی ناوگان دو کشور در شرایط استاندارد قرار داریم تا قلمرو ایران به ویژه متعاقب رویدادهای منطقه ای، بهترین مسیر ممکن برای تامین دسترسی ناوگان به کشورهای آسیای میانه باشد.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری خواستار ایجاد یک شعبه ارزی برای خدمات ترانزیت خارجی بود و گفت: در دوماهه سال جاری بیش از ۱۲۵ هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی حامل ۹.۲ میلیون تن کالا از قلمرو کشور ترانزیت شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۷۸ درصدی دارد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که سال گذشته ۷۵.۱۴ میلیون تن کالا از طریق حمل ونقل جاده ای از کشور ترانزیت شد که با رشد ۵۸ درصدی، نصاب جدیدی برای ترانزیت جاده ای از قلمرو کشور ثبت شده است.

هدایتی افزود: با نهادینه شدن گفتمان جهش ترانزیت در سطح ملّی، پیگیری رئیس جمهور فقید و هم افزایی تمام دستگاه های تابعه دولت به ویژه در وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه راهبر توسعه ترانزیت و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل، با رویکرد تسهیل و روان سازی ترددها از قلمرو کشور شاهد ادامه روند افزایشی ترانزیت جاده ای از قلمرو کشور در دوماهه سال جاری نیز هستیم.

گفتنی است در این جلسه، شهرکی معاونت حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، معاونان اداره کل راهداری هرمزگان و محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی این استان حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.