بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

افتتاح بزرگراه توحید در جزیره جهانی قشم

قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) شهر قشم تا روستای نخل گل به رمکان حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افتتاح و بهره برداری شد.

افتتاح بزرگراه توحید در جزیره جهانی قشم
تین نیوز

قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) شهر قشم تا روستای نخل گل به رمکان  حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد سرآمد، در آیین افتتاح این بزرگراه امام جمعه، رییس سازمان منطقه آزاد، رییس شورای اسلامی شهر، شهردار، رییس تبلیغات اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان و رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم حضور داشتند.
شهرستان قشم دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. این شهرستان مرزی شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت: طول مسیر بزرگراه توحید ۱۰ کیلومتر رفت و ۱۰ کیلومتر برگشت است.
سعید اکبریان ادامه داد: بخش نخست این طرح تا روستای نخل گل در ۲ مسیر رفت و برگشت هر مسیر به طول ۲.۵ کیلومتر بهره برداری شده است.
وی توضیح داد: عملیات اجرایی قطعه یک این بزرگراه با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و با اجرای رفیوژ میانی، جداول کناری، احداث روشنایی و آسفالت افتتاح شده است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: افتتاح و بهره برداری از این بزرگراه با هدف تحقق توسعه پایدار جزیره قشم و ارتقای ایمنی و کیفیت جاده های مواصلاتی سطح جزیره و خدمت رسانی بهتر به گردشگران ورودی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس انجام شده است.
سرآمد:  عملیات اجرایی بزرگراه بعثت در قشم زمین زده شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگترین بزرگراه جنوب کشور در جزیره قشم

 عملیات اجرایی ساخت بزرگترین بزرگراه جنوب کشور در غرب جزیره قشم طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان سازمان منطقه آزاد آغاز شد.
مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح عمرانی اظهار کرد: این طرح شامل عملیات خاکی، ابنیه فنی و انجام آسفالت طی مدت سه سال با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به انجام خواهد رسید.
علیرضا زارع گفت: بزرگترین بزرگراه جنوب کشور از فرودگاه بین المللی قشم تا روستای باسعیدو جزیره قشم به طول ۶۵ کیلومتر است.
طبق تفاهم نامه ۲ جانبه ای بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و منطقه آزاد قشم که در تاریخ ۲۷ دی ۱۴۰۲ به امضای طرفین رسید به سازی و تعریض جاده فرودگاه «گوران» (از مسیر «طبل») برای ارتقای مشخصات به راه اصلی به طول ۵۰ کیلومتر، به سازی و تعریض جاده «سوزا» تا «زیرانک» به طول ۶ کیلومتر به منظور ارتقای مشخصات به راه اصلی، به سازی و تعریض جاده «رمچاه» تا «هلر» به طول ۱۰ کیلومتر برای ارتقای مشخصات به بزرگراه و مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آسفالت یک باند عبور و اجرای شانه خاکی جاده «گوری» تا «کانی» به طول ۹ کیلومتر و عرض ۲ متر از دیگر برنامه های مشترک این ۲ سازمان با هدف تحقق توسعه پایدار در جزیره قشم و ارتقای ایمنی و کیفیت جاده های مواصلاتی سطح جزیره در مدت سه سال است.
مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آسفالت یک باند عبور جاده «سلخ» تا «لافت»، اجرای لایه های روسازی تا زیر آسفالت و ابنیه فنی توسط منطقه آزاد قشم و اجرای آسفالت توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در جاده «گمبرون» تا «باسعیدو» به طول ۱۵ کیلومتر و همچنین تحویل راه های به سازی شده مورد تفاهم نامه در سطح جزیره خارج از محدوده شهری و روستایی با حفظ حریم مصوب راه به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان به عنوان بهره بردار از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

هزینه ساخت جاده های قشم افزون بر 5200 میلیارد تومان است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با توجه به اینکه هزینه متوسط هر کیلومتر جاده 20 میلیارد تومان است، ساخت 260 کیلومتر جاده مواصلاتی در قشم به 5200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
 داریوش امانی که با هدف بازدید از مراحل فعالیت پروژه پل خلیج فارس و افتتاح و کلنگ زنی دو طرح زیرساختی به جزیره قشم سفر کرده است، اعلام کرد: ساخت این میزان راه و جاده مواصلاتی کار بسیار مهم و بزرگی است که جزیره جهانی قشم به آن نیاز دارد.
وی با اعلام اینکه افتتاح قطعه اول بزرگراه توحید به طول 2/5 کیلومتر در هر مسیر رفت و برگشت اقدام مهمی در ادامه فرایند توسعه راه های جزیره محسوب می شود، افزود: اهمیت افتتاح این مسیر برای مردم روستای نخل گل که در زمان کرونا با مشکل تردد به شهر قشم مواجه بودند بیش از دیگران نمایان است و امیدواریم با برنامه های تنظیم شده تا سه سال آینده هیچ مشکلی در حوزه راه های قشم نداشته باشیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین از توجه دولت شهید رئیسی به استان هرمزگان سخن گفت و اعلام کرد: در سفری که با رئیس جمهور شهید به استان هرمزگان داشتیم 2500 میلیارد تومان طرح های مختلف از جمله در حوزه راه در این استان افتتاح شد و به همین میزان هم فعالیت های جدید عمرانی در هرمزگان آغاز به کار شده است.
وی گفت: هم اینک 300 اکیپ پیمانکار در راه های اصلی و شریانی کشور و 300 پیمانکار هم در مسیر راه های شهری و روستایی ایران در حال فعالیت هستند و طرح های راهداری، نگهداشت راه ها، روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز، نصب نیوجرسی، روشنایی، هوشمند سازی راه ها و نصب علایم با اعتباری بالغ بر 25 همت در حال اجراست.

 پروژه پل خلیج فارس طرح فراملی است

امانی از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس در قشم به عنوان یک پروژه فرا ملی نام برد و تصریح کرد: خوشبختانه استارت این طرح مهم در دولت سیزدهم پس از سال ها توقف زده شد و کارها براساس برنامه ادامه خواهد یافت.
به گفته وی، پل خلیج فارس به عنوان یک طرحی که آرزوی دیرینه مردم قشم و حتی مردم ایران است از حمایت دولت جدید هم برخوردار خواهد بود و با اتمام آن شاهد روند سریع تردد به قشم بدون ساعت ها توقف در صف های طویل خودرویی خواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از روند بدون توقف فعالیت پیمانکاران حوزه راه در شرایط سخت آب و هوایی تابستان قشم قدردانی کرد و گفت: قشم یک جزیره جهانی است و داشتن زیرساخت های جاده ای با توجه به حجم بالای سفرها به این منطقه آزاد، بسیار ضروری و حائز اهمیت است.وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به تمام تعهدات خود نسبت به مشارکت در اجرای پروژه های مشترک با سازمان منطقه آزاد قشم متعهد و پایبند خواهد بود. 
 داریوش امانی و هیات همراه به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و جمعی از علما و مسئولان سازمان منطقه آزاد از محل اجرای پل خلیج فارس بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.