بازدید سایت : ۳۴۶۸۲

ترانزیت غیرنفتی هرمزگان در دولت سیزدهم از مرز ۲۲ میلیون تن گذشت

ترانزیت بنادر استان به بیش از ۲۲ میلیون تن رسیده که نشان از روند تجمیعی رشد ترانزیت غیرنفتی در بنادر استان داشته است.

ترانزیت غیرنفتی هرمزگان در دولت سیزدهم از مرز ۲۲ میلیون تن گذشت
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از سهم ۹۶ درصدی بنادر استان در ترانزیت غیرنفتی خبر داد و گفت: ترانزیت بنادر استان به بیش از ۲۲ میلیون تن رسیده که نشان از روند تجمیعی رشد ترانزیت غیرنفتی در بنادر استان داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین عباس نژاد با اشاره به اینکه میزان ترانزیت غیرنفتی در سال ۱۳۹۹ به میزان چهار میلیون و ۳۸۵ هزار و ۷۶۳ تن بوده است، اظهار کرد: ترانزیت در سال ۱۴۰۰ به ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۳۹۹، در سال ۱۴۰۱ به ۶ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۳۰۴ تن و در سال ۱۴۰۲ به هفت میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۷۸ تن و همچنین طی سه ماه نخست امسال نیز یک میلیون ۸۷۵ هزار و ۱۶ تن رسیده است که مجموعه این ارقام نشان از رقمی بالاتر از ۲۲ میلیون تن ترانزیت غیرنفتی از بنادر استان دارد.

عباس نژاد مجموع ترانزیت داخلی و خارجی بنادر هرمزگان از ابتدای سالجاری تا پایان خردادماه امسال را یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۶ تن اعلام کرد که یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۲۰ تن کالا از طریق بنادر هرمزگان در بخش ترانزیت خارجی و ۴۲۷ هزار و ۸۲۴ تن در بخش ترانزیت داخلی ثبت شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۲۰ تن از ترانزیت خارجی مربوط به بندر شهید رجایی بوده است و عملکرد بنادرلنگه و شهید باهنر نیز در این بخش به ترتیب ۱۲۶ هزار و ۴۶۱ تن و ۱۸ هزار و ۵۰۴ تن می باشد.

عباس نژاد یادآور شد: در بخش داخلی نیز ۴۲۷ هزار و ۸۲۴ تن کالا از طریق بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه و قشم ترانزیت شد که از این میزان ۴۲۶ هزار و ۷۵۲ تن مربوط به بندر شهید رجایی است.

وی در ادامه سهم بندر شهید رجایی از ترانزیت نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان را نیز یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۷۲ تن اعلام کرد که یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۹۲ تن آن مربوط به ترانزیت غیرنفتی است.

وی میزان ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی در سه ماهه امسال را ۷۳ هزار و ۸۸۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: در بخش ترانزیت غیرنفتی نیز بندرلنگه با ۱۲۷ هزار و ۴۰۰ تن و بندر شهید باهنر با ۱۸ هزارو ۵۱۶ تن در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گفته عباس نژاد؛ در ۲ ماهه امسال نیز یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر استان هرمزگان ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.